سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهار پدیده مخرب جوی زاهدان را در بر گرفت

رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: چهار پدیده مخرب جوی شامل تگرگ، توفان تندری، تندباد لحظه‌ای و رگبار شدید باران با تشدید جریانات همرفتی این شهر را فرا گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از  روابط عمومی هواشناسی سیستان وبلوچستان؛ محسن بستانی رئیس اداره هواشناسی زاهدان   اظهار داشت: بارندگی امروز زاهدان همراه با تگرگ، رعد و برق شدید و تندباد لحظه‌ای بود به طوریکه بیشینه سرعت وزش باد به ۲۱ متر بر ثانیه معادل ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

او  ادامه داد: رگبار شدید و نقطه‌ای باران و تگرگ همراه با توفان‌های تندری، تندباد شدید لحظه‌ای و کاهش موقتی دما از ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی است که در نتیجه صعود شدید هوا و رشد ابر‌های کمولونیمبوس روی می‌دهد.

رئیس اداره هواشناسی زاهدان با بیان اینکه میزان بارندگی امروز این شهر تا ساعت ۱۴ بیش از ۹ میلی متر بوده است، افزود: هم‌اینک قدری از تراکم ابر‌ها در آسمان زاهدان کاسته شده، اما همچنان احتمال وقوع توفان تندری، رگبار باران و تندباد لحظه‌ای با شدت کمتر وجود دارد.

او بیان کرد: روز گذشته نیز ناپایداری‌های مشابه در زاهدان سبب کاهش شدید دید افقی شد و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به صورت موقت به ۷۴۳ میکروگرم بر مترمکعب معادل پنج برابر حد مجاز رساند.

بستانی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیشیابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود همچنان تا اوایل هفته آینده سامانه بارشی در استان فعال باشد.

انتهای پیام/ع

پدیده جوی در زاهدان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.