سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست فدراسیون تنیس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حقوق معوقه ملی پوشان تنیس پرداخت خواهد شد/ فعلا تصمیمی برای ثبتنام در انتخابات فدراسیون ندارم/ بودجه یک میلیاردی فدراسیون جوابگوی نیازهایمان نیست

احمد نامنی گفت: در حال حاضر تصمیمی برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون تنیس ندارم.

احمد نامنی سرپرست جدید فدراسیون تنیس کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تغییر و تحولات اخیر در این فدراسیون عنوان کرد: پس از پایان حضور مجید شایسته به عنوان رئیس و سرپرست فدراسیون تنیس، امورات به من محول شد تا انتخابات آتی فدراسیون را اجرا کرده و همچنین برنامه‌های جاری فدراسیون را انجام دهیم.  

او افزود: بعضی از تغییرات اجتناب ناپذیر است. با این حال در کادر اجرایی فدراسیون تغییراتی خواهیم داشت، ولی همچنان به جمع بندی کاملی نرسیدیم.

به زودی ۲ تورنمنت بین المللی برگزار می‌کنیم

او در ادامه درباره اعزام نشدن ملی پوشان تنیس به تورنمنت‌های بین المللی اظهار کرد: با وضعیت ارزی که در کشورمان داریم هزینه‌های اعزام‌ها بسیار بالا است. اما در جلسه شورای برون مرزی مجوز برگزاری ۲ تورنمنت بین المللی را گرفتیم که در ادامه فعالیت‌هایی که مربوط به برنامه‌های جاری است و همچنین اعزام ورزشکاران را می‌شود را اجرایی خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: همکاری میان اعضای جدید آکادمی استقلال و فدراسیون تنیس ادامه دارد/ برنامه‌ای برای ثبت نام در انتخابات فدراسیون ندارم


تلاش می‌کنیم تا حساب بانکی فدراسیون باز شود

نامنی در مورد بدهی‌های فدراسیون تنیس که منجر به بسته شدن حساب بانکی این فدراسیون شد بیان کرد: بدهی‌های فدراسیون از طرف شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که مربوط به آکادمی تنیس استقلال بود، مطرح شد و  بدهی دیگری در کار نبود. با این حال  بدهی مالیاتی باعث شد تا  حساب فدراسیون بسته شود، حالا هم با پیگیری‌های وزارت ورزش و جوانان به زودی این موضوع هم مرتفع خواهد شد.

او در ادامه درباره به مزایده گذاشتن آکادمی تنیس استقلال بیان کرد:  مزایده این آکادمی انجام شده و پیمانکار هم مشخص شده است و به زودی تغییر و تحول در این زمنیه تمرین صورت می‌گیرد.  

حقوق معوقه ملی پوشان به زودی پرداخت خواهد شد 

سرپرست فدراسیون تنیس در پاسخ به این سوال که چرا همچنان با گذشت هفت ماه حقوق معوقه بازیکنان ملی پوش و کادر فنی تیم ملی پرداخت نشده است واکنش نشان داد و بیان کرد: به تازگی از طرف فدراسیون لیستی از ملی پوشان و کادر‌های اجرایی داده است. رقم خیلی بالایی نیست و می‌خواهیم سریع‌تر پرداخت کنیم و در دست بررسی است.  

فعلا تصمیمی برای ثبت نام در انتخابات فدراسیون ندارم

نامنی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات تنیس شرکت خواهد کرد یا نه بیان کرد: فعلا هیچ تصمیمی برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون ندارم و در حال حاضر برنامه‌های برگزاری انتخابات به من محول شده است.  

بودجه یک میلیاردی فدراسیون جوابگوی نیازهایمان نیست

او ادامه داد: بودجه فدراسیون  تنیس رقم زیادی نیست و این امر فقط به فدراسیون ما محدود نمی‌شود. وضعیت اعتباری شرایط خاص خود را دارد و همه فدراسیون‌ها با وزارت ورزش متعهد شدند تا مبلغی را به عنوان آورده برای اسپانسر‌ها جذب کنند؛ بنابراین بودجه ما هم خیلی زیاد نیست و تنها یک میلیارد در سال است که واقعا جوابگو نیست. قبلا عمده درآمد فدراسیون مجموعه تنیس استقلال بود که فعلا آن را نداریم و حالا بیشترین مبالغ اعتباری از وزارت ورزش است. مگر اینکه در آینده منابع دیگری برای بودجه فدراسیون پیش بینی شود.   به هر حال من در دوران سرپرستی هستم و این بحثی است که رئیس آینده فدراسیون باید منابعی را برای آن تعریف و تامین کند.  

بحث استعدادیابی را در استان‌ها استارت زدیم

سرپرست فدراسیون تنیس در مورد موضوع استعدادیابی عنوان کرد: این بحث  هر ساله در دستور کار فدراسیون است و در این راستا به استان‌ها نامه زدیم تا اگر برنامه‌ای برای استعدادیابی، آموزش و برگزاری مسابقات دارند اطلاع دهند تا  حمایت مالی ما مواجه شوند. الان تشویق می‌کنیم تا این مورد پیشتاز باشیم.

آموزش، اعزام ورزشکاران و مربیان کهنه کار عامل پیشرفت تنیس است

نامنی همچنین تصریح کرد: برگزاری مسابقات در تنیس روی رنکینگ بازیکنان تاثیر ویژه‌ای دارد بنابراین برنامه ریزی برای سطوح پایه بسیار مهم است. در این زمینه باید از مربیان باتجربه و کهنه کار استفاده شود و اگر مربی داخلی هم هست از تجربیاتش بهره برده وگرنه می‌توان از مربیان خارجی ضمن تامین منابع مالی به صورت نیمه وقت بهره برد.

او بیان کرد: دانش و آموزش تنیس به هر حال می‌تواند در دراز مدت روی پیشرفت تنیس تاثیر بگذارد. فعلا برای بهره بردن از مربی خارجی برنامه‌ای نداریم و در دوره سرپرستی نمی‌توان خیلی هم روی این قضیه  مانور داد، اما اعتقاد من بر این است که باید برای پیشرفت تنیس این عوامل رعایت شود.  

فدراسیون  احداث کننده زمین‌های تنیس نیست

نامنی همچنین گفت: در بحث زیرساخت تنیس طبیعتا باید در سطوح بالاتر تصمیم گیری شود. فدراسیون تنیس احداث کننده زمین‌های تنیس نیست و تنها مشوق آن است، اما چون ورزشی است که هزینه بالایی دارد بنابراین بخش خصوصی در ورزشی  سرمایه گذاری می‌کند که آورده‌ای برایش داشته باشد.   اتفاقا در مورد همه گیر شدن تنیس در جامعه  نیز بحث کردیم و فدراسیون جهانی تنیس هم مبالغی برای پیشرفت تنیس در کشور‌هایی مثل ما برنامه‌هایی در نظر گرفته،   اما هنوز ایران نتوانسته است تا پولی دریافت کند. با این حال این بحث را باید در کشورمان از ایران شروع کنیم.


بیشتر بخوانید: انتخاب داوران ایرانی برای قضاوت در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰


انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از تنیس ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.