سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور وزیرآموزش‌وپرورش مطرح کرد؛

فعالیت چهار هزار نیرو در تدوین بسته «راهنمای‌مدرسه»

مددی گفت: بیش از چهار هزار نفر در حال آماده‌سازی بسته راهنمای مدرسه برای آموزش اجرای سند تحول هستند.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا مددی، مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با نمایندگانی از حوزه‌های ستادی در مورد اجرای برنامه‌های سند تحول در سال ۹۸ اظهار کرد: بدنه آموزش‌وپرورش باید با اسناد بالادستی حوزه تعلیم و تربیت آشنایی داشته باشد و وزارت آموزش‌وپرورش موظف است تمامی فعالیت‌های خود را بر اساس سند تحول انجام دهد.
 
او افزود: به همین علت در طول شش سال گذشته با تغییر ساختار دوره‌های تحصیلی، کتاب‌های درسی و ... مرحله اول تحول در آموزش‌وپرورش اتفاق افتاده است.

مددی ادامه داد: تفاوت اساسی اجرای سند تحول در سال ۹۸با سال‌های دیگر در این است که زیر نظام‌های سند تحول در سال ۹۷ توسط شورای عالی آموزش‌وپرورش مصوب و ابلاغ شد، بنابراین از نظر برنامه اجرایی در سال ۹۸ مشکلی نداشتیم.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش به تفاوت دیگر برنامه اجرایی سند تحول در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: یکپارچه‌سازی برنامه‌ها که باید در کمیته مستندسازی اتفاق بیفتد، از دیگر برنامه هاست، بنابراین به مدرسه و استان‌ها فقط یک مجموعه برنامه ارسال می‌شود و مانند سال‌های گذشته بخشنامه‌های مکرر و متعدد به مدارس نمی‌رود که این مورد صدور بخشنامه‌های متعدد توسط ستاد یکی از انتقاد‌های استان‌ها بوده است.

او افزود: ادارات مناطق هم ابلاغ برنامه‌های تفکیکی به مدارس نمی‌توانند، داشته باشند، بنابراین اداره‌های آموزش‌وپرورش مناطق و شهرستان‌ها با بهره‌گیری از برنامه‌های ابلاغی ستاد و استان نسبت به تدوین بسته‌های هماهنگ راهنمای عمل مدارس و ابلاغ آن به مدارس اقدام و از ابلاغ برنامه‌ها به تفکیک واحد‌ها خودداری می‌کنند.
بیشتر بخوانید:  انقطاع میان آموزش و پرورش و دانشگاه‌های علوم انسانی/ سند تحول بازنگری می‌شود
او گفت: در راستای اجرای سند تحول تاکنون به ۲۷ استان کشور رفته‌ایم و در ۶۵۰ منطقه آموزشی به مدیران، معاونین و کارشناسان آن استان‌ها نحوه اجرای سند تحول را آموزش داده‌ایم و بیش از دو هزار معاون پرورشی و آموزشی در۶۵۰ منطقه آموزشی در نشست‌های ما حضورداشته‌اند و آموزه‌های لازم را فراگرفته‌اند.

مددی در پایان یادآوری کرد: بیش از چهار هزار نفر در ۷۲۴ منطقه آموزشی در حال آماده‌سازی بسته راهنمای مدرسه برای آموزش اجرای سند تحول هستند تا بسته یکپارچه سند تحول برای اجرا با توجه به نیاز‌ها و شرایط هر منطقه به مدرسه برود.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.