سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سناتور آمریکایی مجددا از بنیانگذار توییتر خواست حساب ترامپ را مسدود کند

کاملا هریس، سناتور دموکرات کالیفرنیا از بنیانگذار توییتر درخواست کرد در واکنش به توییت‌های توهین آمیز ترامپ اقدامی انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «کاملا هریس» سناتور دموکرات کالیفرنیا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دیروز (سه‌شنبه) بار دیگر از «جک دورسی» بنیانگذار و مدیر عامل شبکه اجتماعی توییتر درخواست کرد در واکنش به توییت‌های توهین آمیز دونالد ترامپ اقدامی انجام دهد.

هریس در حساب توییتر خود در واکنش به توییت اخیر ترامپ درباره استیضاحش نوشت: هی جک (منظور جک دورسی)، زمان آن رسیده است که درباره این موضوع کاری انجام دهی.

رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتر خود نوشته بود: همانطور که هر روز بیشتر و بیشتر متوجه می‌شوم، به این نتیجه می‌رسم که آنچه که در حال اتفاق افتادن است، استیضاح نیست، بلکه یک کودتاست.

توییتر حتی به درخواست خبرنگار نشریه هیل برای واکنش به این مسئله هم پاسخی نداد.

کاملا هریس دو روز پیش هم از شرکت توییتر خواست تا حساب کاربری دونالد ترامپ را با توجه به حملات اخیرش به نمایندگان مجلس و افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا به حالت تعلیق درآورد.

وی در مصاحبه با شبکه سی ان ان اعلام کرد: توییت‌های رئیس جمهور آمریکا و رفتارش درباره این ماجرا (اوکراین گیت) گواه دیگری بر این واقعیت است که او به جای اینکه از قدرتش برای بالا بردن مردم استفاده کند، آن‌ها را تحقیر می‌کند. شما به آنچه که او درباره افشاگر توئیت کرده است توجه کنید. صراحتا باید بگویم کاملا شبیه آنچه قبلا دیده ایم، است؛ همانند حملات توئیتری به اعضای کنگره. حساب توئیتری او باید به حالت تعلیق درآید.

ترامپ در جریان ماجرای اوکراین گیت با انتشار چندین توئیت به نمایندگان مجلس توهین کرد و حتی در توئیتی دیگر هم افشاگر مکالمه او با رئیس جمهور اوکراین را تهدید کرد.

در پی افشای جزئیاتی از درخواست دونالد ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و پسرش بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. داستان از این قرار است که محتوای تماس تلفنی دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به دنبال داشته است و او را در معرض استیضاح قرار داده است. افشای درخواست ترامپ از رئیس جمهور اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح ترامپ را مطرح کنند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هفته پیش آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را به دلیل درخواست کمک او از یک دولت خارجی (اوکراین) اعلام کرد. ترامپ هر گونه تخلفی در تماس تلفنی خود با رئیس جمهور اوکراین را انکار کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.