سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیسی در دیدار با خانواده شهدا:

مبارزه با قاچاق کالا فراتر از برخورد با مرزنشینان و کوله‌ بران است/ برخورد قاطع نیروی دریایی سپاه با پدیده صید ترال

رئیس قوه قضائیه گفت: قاچاق سازمان یافته و کانتینری اقتصاد ملی و در پی آن رونق تولید را مورد حمله قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، رئیس قوه قضائیه در دیدار با خانواده شهدا، روحانیون و برگزیدگان هرمزگان گفت:باید از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد انقلابی و مادی به ویژه ساحلی برای توسعه اشتغال استفاده کرد.

رئیسی افزود: هرمزگان هزار و ۴۰۰کیلومتر نوار ساحلی دارد و باید اقتصاد دریا را فعال کرده و از این موهبت استفاده کرد.

او گفت: مبارزه با قاچاق کالا خصوصا سازمان یافته  جزو دغدغه های ما است چون تولید ملی و رونق تولید را تهدید می کند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا فراتر از برخورد با مرزنشینان و کوله‌بران است، افزود: دغدغه دستگاه قضا قاچاق سازمان یافته و برخورد با روسای اصلی این رویداد ناخوشایند برای اقتصاد کشور است.

او با بیان اینکه قاچاق سازمان یافته و کانتینری اقتصاد ملی و در پی آن رونق تولید را مورد حمله قرار می‌دهد، ادامه داد: اراده دستگاه قضا برخورد جدی با قاچاق کانتینری و محموله‎ای است.

رئیسی با اشاره به برخورد قاطع نیروی دریایی سپاه با پدیده صید ترال گفت: از مسئولان سپاه برای برخورد با این نوع صید که زیست بوم دریا و اقتصاد مردم بومی و صیاد استان را هدف گرفته بود تشکر می‌کنم چرا که صیادان محلی با صید مناسب و به موقع به امنیت دریایی کمک می‌کنند و به دریا آسیب نمی‌زنند.

رئیس قوه قضائیه افزود: صیادی طبق آنچه که افراد محلی از قدیم می دانستند چه زمانی کار صیادی را در چه نقطه ای برای چه نوع آبزی انجام دهند  به هیچ عنوان  تهدیدی برای دریا نیست بلکه امنیت دریا و صیادی آن ها روز به روز بر توسعه اقتصاد دریا می افزاید .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به دغدغه اشتغال گفت: فقر و بیکاری و تبعیض دست ساخته بشری و ناشی از ارتباطات ناسالم است و باید از بین بروند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه عدالت آموزشی و استخدامی را مهم و ضروری خواند و گفت: امروز که در گام دوم انقلاب قرار داریم، باید از تمام ظرفیت‌ها در زمینه  شکوفایی استعداد‌های دیده نشده حتی در روستا‌ها استفاده کرد.

رئیسی ادامه داد: جامعه باید به سمتی برود که پارتی بازی را در استخدام مردود بداند و استخدام افراد با در نظر گرفتن توانایی‌ها و بر حسب عدالت صورت گیرد.

او در پاسخ به سخنان یکی از افراد حاضر در جلسه در خصوص اعتراض به اینکه برخی بندرعباس را تبعیدگاه تصور می کنند افزود: بندرعباس تبعیدگاه نیست ، زمانی لیستی از شهرها برای تبعید وجود داشت  ولی منسوخ شده و امروز همه به مردم بندرعباس، خانواده شهدا ، غرور و تعصب و عزت و سلحشوری های آنان در حفظ این خطه  و مرزبانی از خلیج فارس افتخار می کنند.

رئیس قوه قضاییه گفت: تخلفات زیست محیطی چه کم و زیاد تخلف است و جرم چه کم و زیاد جرم محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از رئیس کل دادگستری و استاندار هرمزگان خواست به تخلفات  مربوط به ساحل و دریا در استان رسیدگی کنند.

او افزود: خانواده شهدا پرچم دارهای برافراشته  از حفظ ارزش های انقلاب، دین و خون شهدا هستند و ما هرچه داریم از شهدا است ، نباید یاد شهدا کمرنگ شود ،چرا که عزت ملی ما وابسته به خون شهدا و مجاهدت‌های آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درباره حضور میلیونی عاشقان امام حسین (ع)در راهپیمایی اربعین گفت : از هر کدامشان بپرسی از کجا آمده ای می گوید لبیک یاحسین(ع) و این حضور پشتوانه جهان اسلام است .

انتهای پیام/ز

صحبت های رئیس قوه قضائیه در دیدار با خانواده شهدا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.