سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باستانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت باید یک وزیر برای «وزارت بازرگانی» به مجلس معرفی کند/ امکان استفاده از خلاء مصوبه جدید و معرفی ۲ وزیر

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: طبق مصوبه مجلس دولت باید یک وزیر آن هم وزیر بازرگانی را تنها برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کند.


سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی، گفت: در متن مصوبه مجلس تاکید شده که وزارتخانه جدید به عنوان بازرگانی تشکیل شود و بحث تفکیک وزارت صنعت و معدن و تجارت اصلاً مطرح نشده است.

او با تاکید براینکه دولت پس از تایید مصوبه مجلس درباره تشکیل یک وزارتخانه جدید توسط شورای نگهبان وزیر مربوطه را برای اخذ رای به پارلمان معرفی می‌کند، افزود: مجلس در مصوبه خود درباره تشکیل وزارت بازرگانی بحثی درباره تفکیک وزارت صمت نیاورده و برخی این تصور برایشان پیش آمده که دولت پس از تصویب مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان باید ۲ وزیر به مجلس معرفی کند.

نماینده تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس دولت باید یک وزیر آن هم وزیر بازرگانی را تنها برای اخذ رای اعتماد به مجلس پیشنهاد کند.

بیشتر بخوانید: لایحه تابعیت فرزندان مادران ایرانی و طرح تشکیل وزارت بازرگانی در شورای نگهبان بررسی می‌شود 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه خلاء‌هایی در مصوبه مجلس درباره تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی وجود دارد، اظهار کرد: البته این امکان نیز وجود دارد، پس از تائید مصوبه مجلس در شورای نگهبان دولتی‌ها از این خلاء استفاده کرده و ۲ وزیر را به مجلس معرفی کنند.

امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس دیروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد؛ پس از تصویب طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در مجلس ما به وزارتخانه‌ای رای دادیم که سه مسئولیت صنعت، معدن و تجارت داشت و ️حالا مجلس یکی از مأموریت‌های این وزارتخانه را از آن گرفته بنابراین دیگر برای ادامه کار وزارت صمت، احتیاجی به رأی اعتماد و معرفی وزیر به مجلس نیست.️

او تاکید کرد: اگر در این مسئله، استدلال به معرفی دو وزیر به مجلس منظور شود قطعا وزیر جهاد کشاورزی هم باید با این استدلال مورد ملاحظه قرار می گیرد ️زیرا برخی از ماموریت‌های وزارت جهاد هم به وزارت بازرگانی سپرده شده است، باید یک وزیر به مجلس معرفی شود در غیر این صورت باید سه وزیر پیشنهاد شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.