سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۵۰ درصدی وقوع قتل در خراسان شمالی

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۵ فقره قتل در خراسان شمالی رخ داد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمال گفت: آمار قتل استان در ۶ ماهه نخست پارسال ۶ فقره بود.

سردار مظاهری میزان کل پرونده‌های تشکیل شده استان در امسال را ۴۲ هزار و ۵۹ مورد اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد کاهش یافته است.

او با اشاره به وقوع ۴۷۵ فقره نزاع و درگیری و کاهش ۲۳ درصدی آن نسبت به پارسال، میزان وقوع جرائم خشن و مسلحانه استان را نیز همراه با کاهش عنوان کرد و گفت: در این مدت ۳۷۵ فقره پرونده کلاهبرداری و جعل گزارش شده که با دستگیری ۲۰۰ نفر، ۸۵ درصد این پرونده‌ها منجر به کشف شده است.

او اظهار کرد: ۱۰ طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در استان به اجرا درآمد که در آن ۶۴۵ نفر با ۸۵ میلیارد ریال تخلف دستگیر شدند و ۱۱ پرونده جرائم اقتصادی، زمین خواری و رباخواری نیز به ارزش چهار میلیارد ریال رسیدگی که ۱۴ نفر در این خصوص دستگیر شدند.

سردار مظاهری مجموع دستگیرشدگان جرائم مختلف در این مدت را ۹ هزار و ۲۳۶ نفر، شامل ۹۳ درصد مرد و هفت درصد زن، اعلام کرد که از رشد ۶ درصدی نسبت به پارسال برخوردار بوده و ۹۰ درصد این جرائم سرقت از منزل و مغازه و سایر اماکن بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اجرای ۱۵ طرح مبارزه با سرقت و متلاشی شدن ۱۰ گروه سارق، اظهار کرد: در این طرح‌ها نیز هزار و ۸۷۹ نفر دستگیر شدند.

او گفت: در این مدت یک تن و ۵۲۶ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته که طی آن ۶۰۸ قاچاقچی و ۷۱۹ معتاد دستگیر شدند.

او افزود: در این میان ۳۳ کیلوگرم از مجموع مواد کشف شده صنعتی بود که این رقم نسبت به نیمه نخست پارسال رشدی ۱۵۵ درصدی داشته است.

رشد ۴۰ درصدی کشف مشروبات الکلی

سردار مظاهری از افزایش ۴۰ درصدی کشف مشروبات الکلی داخلی خبر داد و گفت: افزایش قیمت مشروبات خارجی و مسموم شدن تعدادی در سال گذشته در افزایش مصرف مشروبات داخلی تاثیرگذار بوده است.

او افزود: این در حالی است که ۵۵۴ فقره پرونده نیز در پلیس فتا رسیدگی و ۴۷۴ فقره منجر به کشف شده و بیشترین آن‌ها را برداشت غیرمجاز اینترنتی با ۵۹ درصد و کلاهبرداری اینترنتی با ۳۰ درصد شامل می‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به فوت ۲۴ نفر در تصادفات درون شهری استان در امسال، اظهار داشت: در این مدت ۱۹ فقره تصادف فوتی، هزار و ۳۵۱ فقره جرحی و پنج هزار و ۶۷ فقره تصادف خسارتی روی داده که در مجموع ۱۴ درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.

سردار مظاهری افزود: در حوزه برون شهری نیز ۸۳ فقره تصادف فوتی داشته ایم که منجر به فوت ۱۰۲ نفر شده و افزایش ۴ درصدی در تصادفات جرحی و ۴۵ درصدی در خسارتی داشته ایم.

انتهای پیام/ ر

افزایش وقوع قتل و مشروبات الکلی

برچسب ها: نیروی انتظامی ، پلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.