سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح کدینگ در سیستان و بلوچستان ۸۵ درصد موفقیت آمیز بوده است

دبیرکمیسیون قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: طرح کدینگ با ۸۵ درصد موفقیت در اجرا باعث کاهش صف‌های طولانی در جایگاه‌ها، مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق سوخت در این استان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مجیدمحبی دبیرکمیسیون قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی، نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز که در سرسرای فرمانداری چابهار برگزار شد اظهار داشت: یکی مشکلات حوزه سوخت وجود بیش از ۱۸هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و فاقد هرگونه کارکرد است که در اکثر مناطق پارک و فقط سوخت دریافت می‌کنند و هیچ کارایی در بحث انجام کار‌های عمرانی ندارند.

او  قاچاق شیرخشک در سیستان و بلوچستان را یکی از موارد مهم در ماه‌های اخیر دانست و افزود: تاکنون ۱۵۰ تن شیرخشک کشف شده و براساس آمار‌ها ۶ هزار تن شیر خشک در انبار‌های فاقد مجوز دپو و از راه‌های غیرمجاز از کشور قاچاق می‌شوند.

 طرح کدینگ به منظور ساماندهی وضعیت سوخت در تمامی جایگاه‌های سوخت سیستان و بلوچستان از ۱۰ خرداد امسال به اجرا در آمد که بر اساس این طرح کارت‌های مهاجر نمی‌توانند در این استان سوختگیری کنند.

پنج جایگاه سوخت غیرمجاز در سیستان وبلوچستان تخریب می‌شوند

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: پنج جایگاه سوخت غیرمجاز پیش از اخذ مجوز و طی مراحل قانونی توسط افراد مختلف در سطح این استان ساخته شده‌اند که پس از پیگیری‌ها قرار است بزودی تخریب شوند.

محمد هادی مرعشی اظهار داشت: ساخت جایگاه سوخت پس از اخذ موافقت و از مسیر قانونی پیگیری شود و پیش از هرگونه مجوز نباید افراد اقدام به ساخت جایگاه کنند.

او  بیان کرد: برای رفع مشکلات توزیع سوخت در سیستان و بلوچستان جایگاه تک و ۲ نازله برنامه‌ریزی شده که در سطح مراکز بخش‌ها، دهستان‌ها، مسیر‌های مواصلاتی پرجمعیت و پرتردد و مکان‌های دور از جایگاه‌های سوخت ساخته شوند تا از مشکلات سوختگیری و تردد‌های بی مورد افراد جلوگیری شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح ذخیره‌سازی سوخت به مدت ۲ ماه در کارت‌های سوخت پیشنهاد شده تا افرادی که به هر دلیلی ذخیره سوخت آنان به اتمام نرسیده در ماه بعدی و بنا به ضرورت استفاده کنند.

او  بر تعیین تکلیف سوخت و برقی کردن چاه‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان بویژه چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: صدور مجوز و پروانه بهره‌برداری هر چه سریعتر پیگیری تا کشاورزان بیش از این ناراضی نباشند.

مرعشی بر ساماندهی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری، تامین سوخت خودرو‌ها و مینی بوس‌ها، ماشین آلات سنگین و پیمایش فعالیت و کارکرد آنان تاکید کرد و گفت:هزاران دستگاه ماشین آلات سنگین سوخت دریافت می‌کنند، اما در عمل در هیچ کار عمرانی و فعالیتی مشغول نیستند که به آنان هشدار می‌دهیم در صورت عدم فعالیت سوخت آنان قطع می‌شود.

چابهار ناوگان حمل و نقل عمومی ندارد

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار اظهار داشت: با گذشت سال‌ها این شهرستان ناوگان حمل و نقل عمومی ندارد و مردم باید با هزینه‌های سنگین جابجا شوند.

رحمدل بامری افزود: چاه‌های کشاورزی نیازمند تعیین تکلیف است و هر چه سریعتر مشکلات آنان در زمینه تحویل سوخت و پروانه بهره برداری مرتفع شود.

او  بیان کرد: سالانه بیش از ۸۰۰ هزار مسافر در فصل‌های مختلف در چابهار تردد می‌کنند در حالیکه این شهرستان از جایگاه سوخت کافی برخوردار نیست.

فرماندار چابهار ادامه داد: حل مشکلات گردشگران، مسافران و کامیون‌ها ضروریست و باید تعداد جایگاه‌های سوخت فعلی افزایش و جایگاه تک نازل در نقاط مختلف شهرستان چابهار احداث شود.

او بر رفع مشکلات مردم در زمینه سوخت تاکید کرد و افزود:کارت‌های آزاد جایگاه‌ها باید افزایش یابد و در این زمینه نظارت بیشتری شود.

۱۰۵۰ قایق فاقد مجوز در کنارک از تحویل سوخت محروم شده‌اند

فرماندار کنارک نیز اظهار داشت: هزار و ۵۰ قایق در ۶ بندر صیادی این شهرستان فاقد مجوز و بیش از چهار هزار نفر چشم انتظار دریافت سوخت هستند.

حمیدالدین یوسفی افزود: تحویل سوخت به صیادان منجر به ایجاد اشتغال، افزایش تولید و رفع برخی معضلات اجتماعی می‌شود.

او  گفت: فاصله کنارک تا آخرین روستا بیش از ۲۵۰ کیلومتر است و هر شهروند روستایی اگر یک بار برای انجام کار اداری و یا امورات شخصی به مرکز شهرستان مراجعه کند سوخت آن تمام و با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.

فرماندار کنارک افزایش سهمیه سوخت و کارت آزاد در جایگاه‌ها را خواستار شد و خاطرنشان کرد: مشکلات این منطقه با سایر نقاط کشور کاملا متفاوت است.

او  ادامه داد: در مسیر کنارک تا کهیر به فاصله ۵۰ کیلومتر هشت مجوز مجتمع خدماتی رفاهی صادر شده که هم‌اینک برای پاسخگویی به افراد با مشکل مواجه هستیم که باید این مورد با کار کارشناسی بررسی و چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: قاچاق ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.