سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار گریفیتس با بدرالدین الحوثی و مهدی المشاط در صنعا

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با دبیرکل جنبش انصارالله و رئیس شورای عالی سیاسی یمن به منظور احیای گفت‌وگو‌های صلح برای پایان دادن به تجاوز ۴ ساله ائتلاف سعودی به یمن، دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مارتین گریفیتس، فرستاده  ویژه سازمان ملل در امور یمن روز سه‌شنبه با سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، دبیرکل جنبش انصارالله و مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار کرد.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن به منظور احیا گفت‌وگو‌های صلح برای پایان دادن به تجاوز ۴ ساله ائتلاف سعودی به یمن با مارتین گریفیتس در صنعا دیدار کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز در دیدار جداگانه با گریفیتس اعلام کرد یمن به حمایت خود از تلاش‌های نماینده سازمان ملل تا زمانی که اهدف ملت یمن محقق شوند ادامه داده و از صلح فراگیری که به درد و رنج ملت یمن و بازگشت امنیت به این کشور بیانجامد، استقبال می‌کند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این دیدار در صنعا تاکید کرد: «برای تحقق صلح در یمن، طرح‌های زیادی را ارائه کرده‌ایم که این مساله جدیت ما برای رسیدن به راه‌حل‌های مسالمت آمیز همزمان با آغاز بیش از ۹۰ درصد از تعهدات توافقات استکهلم را مربوط به الحدیده را نشان می‌دهد، این در حالی است که طرف دیگر در اجرای تعهداتش، هیچ گامی برنداشته است.»

ماریتن گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن نیز از طرح رئیس شورای عالی سیاسی یمن و آزادی صد‌ها اسیر استقبال کرده و گفت که این طرح می‌تواند باعث تشویق به صلح می‌شود.

این در حالی است که کمیته جهانی صلیب سرخ روز دوشنبه اعلام کرد نیرو‌های انصارالله در اقدامی یکجانبه ۲۹۰ اسیر جنگی متعلق به ائتلاف سعودی را آزاد کردند.

جنبش انصارالله یمن روز دوشنبه اعلام کرد ۳۵۰ زندانی، از جمله سه عربستانی را تحت نظارت سازمان ملل، به عنوان بخشی از اقدام برای دستیابی به صلح آزاد خواهد کرد.

در همین حال سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی خبری گفت: پس از کسب موفقیت در مرحله نخست عملیات «نصر من الله» رزمندگان یمنی با روحیه‌ای بالا بخش دوم عملیات را آغاز کردند. اهداف مرحله دوم پیشروی و آزادسازی مناطق گسترده‌ای از محور نجران و به طور مشخص منطقه کتاف بود. نقش مهمی که نیرو‌های اطلاعاتی ایفا کردند در موفقیت هر دو مرحله عملیات نصر من الله موثر بود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: در مرحله دوم عملیات «نصر من الله» مناطقی در نجران آزادسازی شد و یگان موشکی شش عملیات را در محور نجران انجام داد. یگان پدافندی نیز در این عملیات با چهل حمله توسط بالگرد‌های آپاچی مقابله کرد.

یحیی سریع افزود: مرحله دوم عملیات «نصر من الله» پس از موفقیت مرحله اول، عملیات «شهید ابوالحسنین» نام گرفت. موفق شدیم در این عملیات ۱۵۰ کیلومتر از مناطق نجران را آزاد کنیم و بیش از ۲۰۰ نیروی دشمن کشته و زخمی شدند.

روز شنبه یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از اجرای عملیات گسترده و مهم در محور نجران در جنوب عربستان با نام «نصر من الله» و به اسارت گرفتن هزاران مزدور سعودی خبر داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.