سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صمت مطرح کرد:

تعیین تکلیف وزارت بازرگانی در سه شنبه آینده/ ایران دارای رتبه دوم پرورش سرمایه فکری در جهان

قبادیان گفت: درباره طرح جداسازی وزارت بازرگانی از صمت، سه‌ شنبه هفته آینده تصمیم گیری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، با بیان گزارش‌های شاخص جهانی نوآوری (GII) در خصوص سرمایه انسانی کشور‌های جهان اظهار داشت: ایران در سال ۲۰۱۸ به لحاظ پرورش مهندس و سرمایه فکری پس از آمریکا و روسیه رتبه سوم را کسب کرد و در سال ۲۰۱۹ با پشت سر گذاشتن روسیه حائز رتبه دوم در جهان شد.

او با بیان اینکه وزارت صمت از وزارت‌ خانه‌های قدر کشور است، افزود: یک‌سوم از تولیدات ناخالص داخلی (GDP )کشور مربوط به این وزارتخانه است.

قبادیان با اشاره به احتمال جدایی وزارت بازرگانی از صمت، اضافه کرد: بهترین حالت تجمیع این وزارتخانه‌ها در زمینه چابک‌ سازی است، اما از سال ۱۲۸۵ تاکنون ۲۵ بار این حوزه‌ها ادغام و یا جدا شده‌اند.

او با اشاره به اینکه صلاح کشور در مقامات عالی کشور جداسازی وزارت بازرگانی از وزارتخانه صمت است، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به این جداسازی رأی داده است و سه‌ شنبه آینده تصمیم در این مورد در شورای نگهبان گرفته می‌شود.

معاون پژوهش، آموزش و فناوری وزیر صمت با بیان اینکه ایران کشوری بزرگ و برخوردار از ثروت‌های بی‌نظیر خدادادی است، ادامه داد: ایران اسلامی به لحاظ جمعیت، استعداد، منابع و سرمایه انسانی با کشور‌های همسایه قابل قیاس نیست و این موضوع دشمنان ما را آزرده‌ خاطر کرده است.

او با بیان اینکه وظیفه ما سیاستگذاری و راهبری در اقتصادی است که مردم گرداننده آن هستند، گفت: با مدیریت صحیح و علمی تلاش می‌کنیم یک جهش اقتصادی بی‌ نظیر را در کشور رقم بزنیم.

انتهای پیام/ن

تکریم و معارفه رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.