سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان تاکید کرد؛

لزوم تقویت محتوای شعر آئینی در استان سمنان

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت تقویت محتوای شعاری در دستور کار هنرمندان، شاعران و نویسندگان استان سمنان قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در آئین اختتامیه جشنواره شعر آئینی استان سمنان ضمن بیان اینکه تفکیک شور و شعور دینی از یکدیگر یک آسیب فرهنگی جدی در اثر آئینی محسوب می‌شود، گفت: تقویت محتوای شعاری در دستور کار هنرمندان، شاعران و نویسندگان استان سمنان قرار گیرد.

او  با تأکید بر اینکه در وقایع فرهنگی باید سعی کنیم تا شور و شعور دینی به یک اندازه در اتفاقات ما سهم داشته باشند، افزود: حفظ تعادل و برابری بین این دو مقوله باید در جشنواره شعر‌های آئینی در دستور کار قرار گیرد.

تولید آثار مسئله محور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین بابیان اینکه شعرا باید کمک کنند تا شعر ما حامل شعار باشد و شعار نیز برخاسته از شعور است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تفاوت انسان با حیوان گرایش‌های فطری انسان است و گرایش به زیبایی را می‌توان یکی از شاخص‌ترین آن‌ها برشمرد.

فضیلت زیبایی را در قالب‌های متفاوتی مانند صدا، تصویر و کلام عنوان کرد و گفت: در برخی مواقع به شعر به‌عنوان سرگرمی نگاه می‌شود که بافرهنگ اصیل ما مطابقت ندارد و شعری که مغز و مفهوم نداشته باشد اثرگذار و حاوی ارزش نیست.

او با تأکید بر لزوم تولید آثار مسئله محور بیان کرد: شعر مسئله محور شعری است که برخاسته از شعور و معرفت باشد و آنگاه اثرگذاری لازم را در بدنه جامعه دارد.

انتهای پیام / م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.