او ادامه داد:برخی افراد ناشناس حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ پیچ و پابند ریل را در طول حدود ۵۰ تا ۶۰ متر باز و نقطه خطر ایجاد کردند و همین مساله باعث خارج شدن قطار از ریل شد.
رئیس کمیسیون عالی سوانح شرکت راهآهن گفت: ممکن است به هر دلیلی این پیچها از ریل باز شده باشد، اما ما نمیتوانیم آن را تشخیص دهیم و وظیفه این کمیسیون بررسی دلیل فنی بروز یک سانحه ریلی است.
بیشتر بخوانید:خارج شدن قطار از ریل در زاهدان/ ۴ تن کشته و ۱۵۷ نفر مصدوم شدند + فیلم، عکس و اسامی مصدومان و فوتی ها
فولادی بیان کرد: پس از انجام بررسیهای مختلف علت سانحه مشخص و گزارش آن را برای دولت و وزیر راه و شهرسازی نیز ارسال شد.
عصر چهارشنبه سوم مهرماه قطار مسافربری زاهدان- تهران پس از طی حدود ۱۰۰ کیلومتر از ایستگاه راهآهن زاهدان، در ۲ کیلومتری ایستگاه "شورو" از ریل خارج شد و بر اثر واژگونی تعدادی از واگنهای آن، چهار نفر کشته و ۱۵۷ نفر مجروح شدند.
انتهای پیام/ع
۲ خط ریل توسط بسیج محلی سپاه نگهبانی داده میشه
۳ همون روز قبل از اون قطار سه قطار دیگه رد شد و مشکلی پیش نیومد
۴ قطار کرمان فقط نیم ساعت جلوتر از اون رد شد
۵ برجک سپاه که نگهیان شبانه روزی داره نزدیک محل حادثه هست
۶ اگه مشکل پیچ و فلان باشه پس چرا واگن های اول خارج نشدن و چند واگن اول از ریل خارج نشدن