سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از بازماندگی تحصیلی مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش عشایری

مدیر اداره آموزش و پرورش عشایری استان خوزستان، جلوگیری از بازماندگی تحصیلی را مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش عشایری استان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید قنبری مدیر اداره آموزش و پرورش عشایری استان خوزستان گفت: مسئولان آموزش و پرورش عشایر استان با حضور در روستا‌ها به صحبت چهره به چهره با والدین و دانش آموزان برای ادامه تحصیل در مراکز شبانه روزی دوره دوم متوسطه عشایر خوزستان می‌پردارند.

او افزود: در سال تحصیلی جدید مهم‌ترین برنامه و هدف آموزش و پرورش عشایر خوزستان جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش آموزان از تحصیل در مقطع تحصیلی متوسطه دوم است.

قنبری اظهار داشت: دیدن دانش آموزانی مستعد و علاقمند به تحصیل که بخاطر بعد مسافت و نبود مراکز آموزشی در نزدیکی آن‌ها از تحصیل بازمانده است سبب ناراحتی هر انسانی می‌شود و به همین خاطر با پیگیری‌های لازم و دریافت کد‌های تاسیس مدرسه نسبت به رفع این مانع عظیم برای دانش آموزان اقدام کردیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به کم جمعیت بودن تعداد دانش آموزان روستا‌های عشایری امکان تاسیس مراکز متوسطه در تمام روستا‌ها نیست و به همین دلیل با برنامه ریزی و تعیین یک نقطه جغرافیایی که به عنوان مرکزیت روستا‌ها قرار دارد نسبت به تاسیس مراکز شبانه روزی اقدام کردیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش عشایری استان خوزستان اذعان داشت: به همین منظور برای ایجاد مرکزی جهت ادامه تحصیل دختران عشایری شهرستان ایذه مرکز شبانه روزی فرزانگان شهرستان ایذه در روستا جواد سعیدی این شهرستان افتتاح شد.

او بیان کرد: برای آگاهی دادن به دانش آموزان علاقمند و خانواده‌های آن‌ها تیم بازرسی آموزش و پرورش عشایر خوزستان به منقطه اعزام شدند تا به صورت چهره به چهره با آن‌ها صحبت کنند.

حمید قنبری افزود: یکی از مزیت‌های تحصیل در مدارس عشایری سهمیه داشتن دانش آموزان در کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان است که این مورد می‌تواند نقش مهمی در محرومیت زدایی مناطق با توجه به بومی بودن فرهنگیان و معلمین آینده مناطق محروم داشته باشد.

انتهای پیام/گ

لزوم توجه به مشکلات آموزشی دانش آموزان روستایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.