سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوتاه کردن دست واسطه‌ها از فرآیند تولید و عرضه سوغات زائران

معاون امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در تلاش هستیم تا با حذف واسطه ها،سوغات زائر را با سهولت بیشتری از تولیدکننده به دست مصرف کننده برسانیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در جلسه بررسی و تبادل نظر پیرامون وضعیت بازار سوغات زائر، گفت: به دنبال این هستیم علاوه بر حذف واسطه ها، کالای مورد نیاز زائران به عنوان سوغات را با سهولت بیشتری از تولیدکننده به دست مصرف کننده برسانیم تا زائر از کیفیت و قیمت مناسب کالا اطمینان داشته باشد.

او ادامه داد: آمار ورود زائران داخلی و خارجی به مشهد در سال‌های اخیر افزایش داشته است به طوری که در سال ۹۷، ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار زائر داخلی و ۳ میلیون نفر زائر خارجی به این کلانشهر سفر کردند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه رویکرد استانداری در حوزه سوغات زائر «حمایتی» است، گفت: استانداری حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد تا اتحادیه‌های صنفی مرتبط با سوغات زائر کالای با کیفیت خوب و قیمت مناسبی در اختیار زائران قرار دهند.
 

۶۵ درصد سوغات  زائران کالای داخلی است


علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: براساس بررسی‌های انجام گرفته، حدود ۶۵ درصد کالای خریداری شده توسط زائران کالای داخلی است.

او با اشاره به اینکه «تدوین بسته سوغات» به منظور خرید کالای ایرانی یکی از تاکیدات استاندار خراسان رضوی است، ادامه داد: این مهم نیازمند تامین زیرساخت‌هایی است، به طور مثال در حوزه پوشاک علی‌رغم وجود توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوب؛ نیاز است مکانی پیش بینی شود تا فروشندگان و فعالان حوزه پوشاک هم افزایی‌های لازم را با هم انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در بازار جواهرآلات هم وجود دارد، همچنین در حوزه تولید کنندگان صنایع دستی نیاز است تا از فعالان این عرصه حمایت شود.
 
انتهای پیام//ف.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.