سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده سوریه بر پایان حضور غیرقانونی بیگانگان در این کشور تاکید کرد

بشار جعفری در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع سوریه کسب موفقیت در روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه را منوط به پایان حضور غیرقانونی بیگانگان در این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون الاخباریه سوریه، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع سوریه با اعلام آمادگی دولت سوریه برای همکاری با متحدان و دوستان این کشور به منظور آغاز به کار کمیته قانون اساسی بار دیگر کسب موفقیت در روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه را منوط به پایان حضور غیرقانونی بیگانگان در این کشور دانست.

بشار جعفری افزود: قائل شدن حق مالکیت ملی برای قانون اساسی، سنگ بنا و جان مایه این قانون است و مردم سوریه تنها مرجعی هستند که حق انحصاری مذاکره در مورد قانون اساسی خود و بررسی آن را در اختیار دارند. دولت سوریه بار دیگر بر آمادگی خود برای کار فعالانه با کشور‌های دوست و فرستاده ویژه سازمان ملل به منظور آغاز به کار کمیته قانون اساسی تأکید می‌کند.

او همچنین گفت: دولت جمهوری عربی سوریه حضور خود را در مذاکرات آستانه پی گرفت به اعتبار اینکه این مذاکرات چارچوبی است که نتایج میدانی ملموسی را محقق ساخته است. مثبت بودن این روند و این حضور، آشکارا در دستیابی به توافق با فرستاده ویژه سازمان ملل در مورد مرجعیت‌ها و اصول اجرایی کمیته قانون اساسی تبلور یافت. این کمیته در تصمیم گیری‌ها و انجام مأموریت‌های خود مستقل است و هیچ کشور یا طرف دیگری و به ویژه مجموعه موسوم به "گروه کوچک" حق ندارد در کار این کمیته دخالت کند.

بشار جعفری تأکید کرد: دولت سوریه به شدت برای دستیابی به کسب پیشرفت در روند سیاسی که مطالبات ملت سوریه را محقق سازد، تمایل دارد. با وجود اینکه دولت سوریه آمادگی خود را برای مشارکت مثبت در فعالیت‌های کمیته قانون اساسی اعلام کرده است، به خوبی می‌داند راه برای ورود به روند سیاسی هموار نیست. ما به توانمندی‌های ملی خود و حمایت و کمک کشور‌های دوست و متحدانی که خواهان خیر و ثبات سوریه و جهان هستند و دخالت خارجی در امور سوریه را رد می‌کنند، مطمئن هستیم. ما امیدواریم بتوانیم با شرکای میهنی و مخلص خود که برای حضور واقعی در ساختن آینده سوریه تلاش می‌کنند، همکاری کنیم. شرکایی که با سیاست‌های کشور‌هایی که با حمایت از تروریسم و شبه نظامیان تجزیه طلب درصدد تحمیل اراده خود علیه تصمیم‌گیری ملی سوریه هستند، مقابله می‌کنند.

نماینده سوریه بار دیگر تأکید کرد: پیروزی هرگونه روند سیاسی در سوریه نیازمند پایان یافتن حضور غیرقانونی آمریکا، انگلیس، فرانسه و ترکیه در خاک سوریه است. دولت سوریه به اقدام چند جانبه خود در مسیر حل و فصل سیاسی و مبارزه با تروریسم و حضور بیگانگان ادامه می‌دهد.

بشار جعفری خطاب به حاضران در نشست گفت: آنچه ملت سوریه از شما اعضای شورای امنیت می‌خواهد این است که از تلاش‌های دولت سوریه و متحدان آن برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع تأمین مالی آن و متوقف کردن اقدامات اقتصادی ظالمانه و یکجانبه حمایت کنید. دشمنانِ روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه از هر وسیله‌ای برای کارشکنی در مسیر این روند کوتاه نخواهند آمد و نشر اکاذیب و متهم کردن دولت سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی نیز در همین چارچوب است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، شورای امنیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.