سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۲۹ هزار واحد مسکونی باطرح اقدام ملی در استان اصفهان

رئیس اداره هماهنگی ستاد باز آفرینی استان اصفهان از ساخت ۲۹ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۹۹ در قالب طرح برنامه اقدام ملی در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،امیر زاغیان، رئیس اداره هماهنگی ستاد باز آفرینی استان اصفهان، در نشست ستاد بازآفرینی شهری در کاشان با بیان اینکه دولت کمک‌های و تسهیلات خوبی برای احیای بافت‌های فرسوده شهری در نظر گرفته است افزود: این ۲۹ هزار مسکن، ویژه اقشار متوسط و پایین جامعه، است.

او افزود: زیربنای این منازل بین ۸۰ تا ۱۲۰ متر و به گونه‌ای برنامه ریزی شده است تا جامعه هدف با درآمد اندک و متوسط را تحت پوشش قرار دهد.

به گفته او، زمین این طرح‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد که هم در شهر‌ها و شهر‌های جدید و هم در بافت‌های فرسوده قرار دارد.

زاغیان، گفت: دولت در بافت‌های فرسوده به کمک شهرداری‌ها آمده و شهرداری‌ها می‌توانند تا ۱۰۰ درصد عوارض تخفیف پروانه را برای مردم معاف و جزو دیون دولت هزینه آن به شهرداری از جانب دولت پرداخت شود.

او تصریح کرد: همچنین دولت به ازای هر یک واحد مسکونی در بافت فرسوده دارای سند، ۵۰۰ میلیون ریال وام با سود ۹ درصد بازپرداخت طولانی مدت پرداخت می‌کند.

به گفته او، در طرح اقدام ملی مسکن ۲ هزار و ۲۷۰۰ واحد مسکونی سهمیه کاشان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

 

نشست ستاد بازآفرینی شهری در کاشان

برچسب ها: مسکن ، بافت فرسوده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.