سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۲۸۹ میلیون دلار صنایع دستی از ایران به خارج از کشور

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از صادرات ۲۸۹ میلیون دلاری صنایع دستی از ایران به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز دوشنبه ۸ مهرماه ۹۸ در نشست با حجت الاسلام محمدعلی نکونام  نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ۲۸۹ میلیون دلار انواع صنایع دستی در یک سال گذشته به خارج از کشور صادر شده است.

او تاکید کرد: اکنون بیش از دو میلیون نفر به صورت غیررسمی و ۴۵۰ هزار نفر به صورت رسمی در حوزه صنایع دستی ایران فعالیت دارند.

محمودیان افزود: صنایع دستی ایران در ۲۹۵ رشته تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

او تصریح کرد: ۷۵ درصد حوزه صنایع دستی ایران در سه بخش تولید، آموزش و بازرگانی در اختیار بانوان قرار دارد.

محمودیان یادآور شد: ایران به لحاظ تولید صنایع دستی سومین کشور دنیا و به سبب ثبت شهر‌ها و روستا‌های صنایع دستی نخستین کشور جهان است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه جایگاه ایران در بازار‌های جهانی هنوز مورد رضایت نیست اظهار داشت: تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی استکبار جهانی تاثیری بر صنایع دستی نداشته است.

محمودیان با اشاره به ثبت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد یادآور شد: چهارمحال و بختیاری پتانسیل‌های تولید نمد با کیفیت بالا و جایگاه صادرات قوی را دارد.

او اظهار داشت: امید است شهرکرد هر چه سریع‌تر به عنوان شهر جهانی نمد ثبت شود.

انتهای پیام/خ

تحریم ها تأثیری بر تولیدات صنایع دستی نداشته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.