سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرمابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بالا رفتن تعرفه صادرات مواد خام باعث تکمیل زنجیره تولید خواهد شد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: با افزایش تعرفه‌های صادرات مواد خام احتمال اینکه زنجیره تولید در کشور کامل‌تر شود، وجود دارد.

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصمیم دولت برای افزایش تعرفه مواد خام معدنی گفت: افزایش و کاهش تعرفه‌های واردات و صادرات از جمله ابزارهای دولت است که می‌تواند بوسیله آنها براساس مقتضیات زمان، تغییراتی را در میزان نرخ  آن صورت دهد.

او افزود: قطعاً در صورت افزایش تعرفه‌های صادرات مواد خام احتمال اینکه در داخل کشور زنجیره تولید کامل‌تر و بیشتر شود، وجود دارد.

گرمابی با بیان اینکه تعرفه‌های بالای مواد خام معدنی در افزایش تولید و اشتغال نقش به‌سزایی دارد، بیان کرد: اگر این اتفاق بیفتد گام بزرگ و مثبتی برای کشور برداشته خواهد شد، زیرا اشتغال‌زایی وعده رئیس‌جمهور است و همه منتظریم تا به منصه ظهور برسد.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس تصریح کرد: با افزایش تعرفه صادرات مواد خام شرایطی به‌وجود می‌آید که باید به سمت تبدیل مواد خام به محصول نهایی حرکت کنیم، این رویکرد باعث می‌شود که روند تولید هم بهتر از همیشه دنبال شود.

 نماینده مردم نیشابور اظهار کرد: زمانی باید تعرفه صادرات افزایش پیدا کند که زیرساخت‌های کشور برای تبدیل آن مواد به کالا وجود داشته باشد، یعنی اگر مواد اولیه را صادر نکردیم بتوانیم آن را فرآوری کنیم و تا انتهای زنجیره تولید آن را پیش ببریم در غیر این صورت به‌طور جدی متضرر خواهیم شد.

گرمابی تاکید کرد: باید همزمان با افزایش تعرفه صادرات مواد خام، ظرفیت تولید را ایجاد و بالا ببریم تا تولیدات داخلی با ارزش افزوده بیشتر صادر شود. به‌طور کلی اقدام وزارت صمت و تصمیم‌گیران دولت را در این مورد بسیار مثبت و در راستای تولید و اشتغال‌زایی می‌دانم.

روز ۲۶ شهریور موضوع اخذ عوارض ۲۵ درصدی برای صادرات مواد خام معدنی (سنگ آهن) به گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد و از یکم مهرماه این موضوع شکل اجرایی به خود گرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.