سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارکرد موثر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پیشبرد اهداف فرهنگی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به کارکرد موثر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور، گفت : این کانون‌ها باید همواره مردمی اداره شده و از دولتی‌کردن آن‌ها باید اجتناب کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علیرضا گودرزی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : در گذشته همه چیز حول مساجد شکل می‌گرفت و حتی کاسبان و تاجران نیز در اطراف مسجد به تجارت می‌پرداختند.

او با تاکید بر لزوم بازگرداندن مساجد به کارکرد قبلی خود، گفت : این نقش و این محوریت مساجد در شهر‌ها و روستا‌ها دوباره باید احیا شود.

گودرزی با اشاره به دور شدن بخشی از نوجوانان و جوانان از مسجد به دلیل استفاده بیش از حد از فضای مجازی، گفت: در این زمینه باید آسیب شناسی‌های لازم صورت گرفته و این تعداد از قشر جوان و نوجوان نیز دوباره به آغوش مساجد بازگردانده شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه افزود: در همین راستا باید مشوق‌هایی در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای جذب نوجوانان و جوانان لحاظ گردد و باید دقت شود که این کانون‌ها به شکل مردمی اداره شده و از دولتی کردن آن‌ها اجتناب شود.

گودرزی با اشاره به جنگ اقتصادی تمام عیار دشمن علیه کشورمان، گفت: کانون‌های مساجد می‌توانند با آموزش در زمینه فرهنگ‌سازی در حوزه اشتغال و کارآفرینی نقش مهمی در این جنگ ایفا کنند.

حسین براتی سرپرست اداره کل هماهنگی استان‌ها و امورحقوقی ستاد عالی هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تعداد اعضای شورای عالی کانون‌های مساجد کشور را ۹ نفر اعلام و گفت: سه وزیر و مسئولان و مدیران بسیج کشور، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و مدیران سازمان‌های اوقاف و تبلیغات از جمله اعضای این شورا هستند.

براتی از راه اندازی طرح "فهما" در کشور خبر داد و افزود: این طرح به معنی پایتخت فرهنگی و هنری مساجد است که از هفته گذشته رسما در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی کلید خورده و قرار است به مدت ۱۱۰ روز و تا ۲۵ دی ماه امسال ادامه داشته باشد.

براتی گفت: در این طرح تمام فعالیت‌های کانون‌های مساجد در ۲۵ آیتم طی این مدت بطور کامل رصد می‌شود و کانون‌هایی که بیشترین امتیاز را کسب کنند در ۲۵ بهمن ماه و در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) معرفی و تجلیل می‌شوند .

 

 

انتهای پیام/د

همه چیز حول مساجد شکل می گیرد

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.