سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران؛

همایش بین المللی شمس و مولانا به کار خود پایان داد

همایش بین المللی شمس و مولانا با معرفی مقاله‌های برتر وتقدیراز اجرا کنندگان همایش با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،همایش بین المللی شمس ومولانا با حضور دکتر ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با حضور شمس شناسان و مولوی پژوهان داخلی و خارجی در خوی به کار خود پایان داد.
 
رضا جعفرپور دبیر اجرایی این همایش گفت: برای برگزاری این همایش ۲۵۱ مقاله از پژوهشگران داخلی و خارجی از کشور‌های پاکستان، بنگلادش، عراق، ترکیه، آذربایجان و فرانسه به دبیرخانه همایش رسیده بود که از این تعداد ۱۰۵ مقاله به مرحله داوری راه یافت.
 
او در ادامه گفت: از مقالات راه یافته به مرحله داوری ۱۸ مقاله برتر در این همایش بصورت سخنرانی در دوروز توسط اساتید ارائه شد.
 
جعفر پور افزود:در روز اول این همایش ۱۳ مقاله با موضوع‌های طلوع شمس در افق مولانا، نظرات شمس ومولانادر اندیشه‌ی دینی، فرهنگی واجتماعی و نقد ادبی و مطالعات تطبیقی تبلور فرهنگ شمس در هنر مولانا ارائه شد.
 
اوتصریح کرد:در روز دوم وروز اختتامیه این همایش ۵ مقاله با موضوع سهم سنایی در غزلیات مولانا توسط اساتید داخلی و خارجی با حضور ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران ارائه شد.
 
درپایان این همایش از سه عنوان کتاب بنام‌های مولوی در میان ما اثراستاد فاضلی، مذهب عشق اثر استاد پاپلی یزدی وکتاب مجموعه مقالات چهارمین همایش بین المللی شمس و مولانا رونمایی شد.
 
 
انتهای پیام/م
 

همایش شمس و مولانا در خوی برگزار شد 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.