سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت بیش از ۸ هزار تن خرمالو از باغ‌های مازندران

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران، گفت: پیش بینی می‌شود ۸ هزار ۴۰۰ تن خرمالو ،امسال از باغ‌های استان برداشت شود.

حسن مولایی معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: پیش بینی میشود ۸ هزار ۴۰۰ تن خرمالو امسال از ۴۵۰ هکتار از باغ‌های استان برداشت شود.

او افزود: پیش بینی میشود که ۱۲۶ میلیارد ریال امسال از کشت خرمالو در استان درآمد زایی عاید باغداران شود.

مولایی با تاکید بر این که امسال در مقایسه با پارسال افزایش محصول خواهیم داشت گفت: به علت آب و هوای خوبی که در اردیبهشت ماه زمان گل دهی میوه خرمالو داشتیم افزایش ۱۲ درصدی برداشت این محصول را امسال خواهیم داشت.

او افزود: بیش از هزار نفر بهره برداردر استان وجود دارد که در هر هکتار برای ۲۰ نفر به طور فصلی اشتغالزایی می‌شود.

او با بیان این که بیش از ۹۰ درصد این محصول به تازه خوری اختصاص داده میشود، گفت: میوه خرمالو کم دوام است و برای ذخیره سازی آن نیاز به انبار‌های یخچال دار داریم و، چون چنین انباری مختص به ذخیره سازی خرمالو در مازندران نداریم بیش‌تر آن صرف تازه خوری میشود و تنها مقداری از آن برای ذخیره سازی استفاده می‌شود که آن هم در فضای خالی انبار سایر محصولات ذخیره میشود.

او افزود: از آنجایی که صنایع تبدیلی برای این محصول در مازندران نداریم مقداری کمی از این محصول به دست مردم تنها صرف استفاده خانگی به مربا، دشو و سایر محصولات تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/س

پیش بینی ۸ هزار ۴۰۰ تن خرمالو در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.