او با اشاره به تغییر رویکرد پست در عرصه بین المللی، تصریح کرد: همسوتر شدن با نیاز مشتریان و متنوع سازی سبد سرویسها، توسعه دیجیتال بر مبنای زیرساختهای شبکه پستی کشور در سایه تقویت تعاملات بینالمللی و حضور فعالتر در این عرصه، در دستور کار این دفتر قرار دارد.
مدیر کل دفتر امور پست بینالملل عملکرد قابل قبول و جایگاه مناسب پست جمهوری اسلامی ایران در حوزه بینالملل را یادآور شد و گفت: امسال اتحادیه پستی جهانی، توزیع موفق ۷۵ درصد پست نامهها را پیش بینی کرده بود که ایران با ۸۳ درصد توزیع این گروه از مرسولات، در جایگاهی بالاتر از میانگین قرار گرفت.
بهرامی با تاکید بر گسترش سطح تعاملات پستی بین ایران و سایر کشورها، افزود: در نشستهای اخیر بینالمللی پیشنهادات و راهکارهای سازندهای در خصوص راه اندازی شیوههای ترکیبی زمینی و هوایی ارسال مرسولات با همکاری برخی پستها مانند دویچه پست آلمان، پست بلغارستان و غیره، از سوی ایران ارایه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
او مطالبات یک میلیون دلاری ایران از برخی کشورها که به دلیل تحریمها معطل مانده است را یادآور شد و تصریح کرد: با پیشنهادها و راه حلهای ارایه شده، به دنبال وصول آنها هستیم.
مدیر کل دفتر امور پست بینالملل، در خصوص پیاده سازی مدل تجارت الکترونیک بینالمللی نیز گفت: نسخه آزمایشی این مدل با موفقیت اجرا شده و ظرفیت سنجیهای لازم شامل، بررسی زیرساختهای فیزیکی و الکترونیکی شبکه پستی کشور به منظور افزایش میزان مرسولات خرید و فروشهای الکترونیکی در عرصه جهانی، انجام شده است، به همین دلیل امیدوارم هرچه زودتر اجرای این مدل که در آن پست، سکوی توسعه تجارت الکترونیک تعریف شده، نهایی شود.
انتهای پیام/