سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) مطرح کرد؛

علوم انسانی نیازمند تحول و صنایع تبدیلی است

سعدی گفت: علوم انسانی نیازمند خلق ایده برای تولید کالاهای نرم و تنظیم وجه نقد تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین‌علی سعدی، رئیس دانشگاه امام صادق(ع) در برنامه آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه امام صادق با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در دوره جدید و در گام دوم انقلاب به دانشگاه امام صادق گفت: دانشگاه امام صادق رسالت سنگینی را برای خودش ترسیم کرده که با توجه به حل مسائل در بطن خود بنا دارد در یک اتاق تمدنی حرکت خودش را تنظیم کند تا ان شاءالله بتواند در دستیابی به تمدن نوین اسلامی نقش اساسی خودش را ایفا کند.

او افزود: هر تمدنی یک جنبه سخت افزاری و یک جنبه و وجه نقد تمدنی دارد و آنچه که در رسالت دانشگاه امام صادق مهم، مورد تأکید و ترسیم است وجه نقد تمدن نوین اسلامی است که باید محقق شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعدی ادامه داد:‌ جنبه سخت تمدنی در علوم مهندسی و خلق صنعت و تکنولوژی وجود دارد اما جنبه نقد علوم اسلامی و علوم نرم افزاری آن‌جایی است که علوم اسلامی بتواند به خلق اثر و کالا و فناوری‌‌های نرم در این حوزه بپردازد.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: نکته اساسی و رسالت سنگین ما تحول علوم انسانیاست و این نکته مبتنی بر نرم افزاری تمدنی که تدوینش با دانشگاه امام صادق(ع) و سایر مراکز علوم انسانی است.

علوم انسانی امروز با  معارف اسلامی فاصله زیادی دارد

او در پاسخ به این سوال که نرم افزار یک تمدن چگونه تولید می‌شود و در مقابل رسالت ما چیست، اظهار کرد: علوم انسانی امروز با فناوری‌های نرم و معارف اسلامی فاصله زیادی دارد و این وظیفه ماست که رسالت سنگینی که حوزه علوم انسانی و فناوری‌های نرم در حوزه علوم انسانی و صنایع خلاق را تأمین کنیم تا تمایز تمدنی ما مشخص و اطلاعات تمدنی حفظ شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعدی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان که بتوانند در بستر علوم انسانی خلق ایده و تولید کالا کنند در واقع فناوری‌های نرم و صنایع خلاق را به دوش می‌کشند که رسالت دانشگاه امام صادق همین است.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با توجه به ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه بیان کرد: علوم انسانی نیاز به تحول و صنایع تبدیلی دارد و این جریان نیازمند خلق ایده برای تولید کالاهای نرم و تنظیم وجوه نقد تمدن اسلامی است که این ظرفیت‌ها با کمک تمام مراکز علمی حوزه علمیه و علوم انسانی و مراکز دانشگاهی و دانشگاه امام صادق(ع) وجود دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.