سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار یاسوج مطرح کرد؛

آغاز طرح جامع گردشگری آبشار یاسوج

مراحل ابتدایی تهیه طرح جامع گردشگری آبشار یاسوج از سوی شهرداری این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،نستهن مقدم،شهردار یاسوج گفت: برای اعمال یک طرح گردشگری مناسب با معیار‌های ملی و منطقه‌ای شهرداری یاسوج با ۱۰ شرکت مهندسی مشاور توانمند وارد مذاکره شد.

نستهن مقدم با بیان اینکه پس از مذاکره با شرکت‌های های مذکور، ۳ مشاور برای ادامه کار انتخاب شدند افزود: مقدمه طراحی برای چنین کاری، آمادسازی نقشه‌های توپوگرافی است تا در خصوص عوارض طبیعی و مصنوعی که در محل وجود دارد و همچنین شیب محدوده این پارک پیش بینی‌های لازم انجام شد.

او ادامه داد: برای تسریع در انجام کار و همچنین کاهش هزینه‌ها تهیه نقشه‌های توپوگرافی توسط واحد نقشه برداری شهرداری در تابستان آغاز شد.

شهردار یاسوج با اشاره به تعدد عارضه‌های طبیعی و مصنوعی در پارک آبشار،گفت: به خاطر وجود عوارض طبیعی و مصنوعی در پارک آبشار لازم بود کار تهیه نقشه‌های توپوگرافی با دقت و حساسیت بالایی انجام شود تا در روند طراحی خللی ایجاد نشود.

شهردار یاسوج با بیان اینکه هم اکنون نقشه‌های توپوگرافی در مراحل پایانی قرار دارد اضافه کرد:مطالعات ترافیکی مسیر، موضوع اسکان در پارک جنگلی آبشار، امکان سنجی ایجاد وسایل تفریحی، هدایت آب‌های سطحی، نورپردازی و سایر آیتم‌های لازم در محیط‌های گردشگری در طرح جامع آبشار یاسوج دیده خواهد شد.

مقدم اضافه کرد: تا زمان آماده شدن نقشه‌های توپوگرافی و ارائه پیش طرح‌های توسط مشاوران نمی‌توان زمان دقیقی از پایان طراحی و شروع عملیات عمرانی طرح جامع گردشگری آبشار اعلام کرد چرا که کار کیفی مدنظر است.

شهردار یاسوج با تقدیر از همکاری و حمایت معاونت عمرانی استانداری، بیان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی و مالکان حقیقی و حقوقی که در محوطه آبشار صاحب اراضی هستند برای رسیدن به یک طرح ملی، ضروری است.

انتهای پیام/پ

طرح جامع گردشگری آبشار یاسوج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.