سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای ساخت و ساز در مناطق سیل زده کرمانشاه چقدر هزینه شد؟

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تسهیلات، اعتبارات و کمک‌های بلاعوض برای ساخت وساز در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی فولادی رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با اشاره به شروع ساخت و تعمیر ۱۰۸ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه پس از زلزله بزرگ سال ۹۶، گفت : از این تعداد ۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری بود که کار تعمیر همگی آن‌ها به پایان رسیده است.

او افزود: همچنین حدود ۴۱ هزار واحد احداثی در این مناطق داشتیم که از مجموع این واحد‌ها ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد روستایی و مابقی شهری هستند.

فولادی از اتمام ساخت ۲۷ هزار واحد احداثی روستایی در مناطق زلزله‌زده استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۲۰۰ واحد روستایی نیز در حال ساخت داریم که کار ساخت آن‌ها به دلیل مشکلات حقوقی و مالکیت و وراثت دیرتر از مابقی واحد‌ها شروع شد.

این مسئول گفت: پرونده بازسازی مناطق زلزله زده روستایی سال گذشته بسته شد، چرا که تمام واحد‌های خسارت دیده روستایی در زلزله احداث و تعمیر شدند و این تعداد واحد باقی مانده در راستای فرصت سازی از زلزله شروع به ساخت کرده‌اند و مربوط به واحد‌های فرسوده‌ای بوده که آن‌ها را تخریب کردیم تا کار بازسازی آن‌ها صورت گیرد.

او افزود: از مجموع بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد احداثی در شهر‌های مناطق زلزله‌زده نیز تاکنون کار احداث حدود هشت هزار واحد به پایان رسیده و ساخت چهار هزار و ۶۰۰ واحد دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد در حال انجام است.

 رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: پرونده ساخت و ساز در مناطق زلزله زده استان تا پایان سال جاری بسته می‌شود.

فولادی در تشریح تسهیلات پرداختی و خدمات ارائه شده به زلزله زدگان در راستای ساخت وساز واحد‌های مسکونی، گفت: تا به امروز بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در راستای ساخت و ساز و تعمیر واحد‌های مسکونی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه هزینه شده است.

او افزود: همچنین طی دو سال پس از زلزله، ۱۹۷ هزار تُن سیمان رایگان و ۹۳ هزار تن آهن آلات و سازه پیش ساخته با تخفیف در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است.

این مسئول گفت: ۱۴ هزار تن آهن آلات دیگر به قیمت سال ۱۳۹۶ هم اکنون در حال توزیع در مناطق زلزله‌زده است.


بیشتر بخوانید: پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده استان‌های کشور


انتهای پیام/د

۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد زلزله تعمیری بود

برچسب ها: حوادث ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.