سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۲۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان ها برای پذیرش بیماران در ایام اربعین

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۲۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان های استان برای پذیرش مصدومین و بیماران در نظر گرفته شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، شکیبا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تلفات جاده ای در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است و عوامل متعددی از جمله فرسوده شدن اتومبیل ها، غیر ایمن بودن جادها، استفاده از داروهای روان گردان در بروز حوادث جاده ای دخیل است.

او با توجه به اینکه حدود ۵% تولید ناخالص ملی صرف حوادث و تلفات جاده ای شده گفت : بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان برای کشور هزینه داشته است، برنامه ریزی برای پیشگیری ازحوادث ترافیکی بسیار ضروری به نظر می رسد.

علیرضا حیدری فرماندار شهرستان صحنه گفت: ایجاد جامعه ایمن و لزوم همکاری بین بخشی در جهت ایجاد ایمنی در حوزه های مختلف جامعه از جمله حوزه جاده ها و ترافیک ضروری است برقراری این مهم مستلزم تامل و اندیشه و ارتقاء فرهنگ عمومی و آموزش اقشار مختلف جامعه است.

سرهنگ حیدری رئیس پلیس راه های استان کرمانشاه گفت: مسیرهای عبور زائرین در ایام اربعین توسط پلیس مراقبت و کنترل می شود.

او گفت: تعداد تلفات سال های اخیر را می توان به عواملی همچون وجود جاذبه های طبیعی استان، سفرهای درمانی از استان های مجاور به استان کرمانشاه، تردد جهت ورود و خروج کالا به کشور و ورود تانکرهای حمل سوخت از کشور عراق به استان نسبت داد.

او افزود: با توجه به فرارسیدن ایام اربعین حسینی این ترددها افزایش یافته و نیازمند توجه جدی تمامی دستگاه های ذیربط و تشکیل مداوم کمیسیون ایمنی راه ها در استانداری است.

 کرمی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: راهداری و حمل و نقل جاده ای نیازمند برنامه ریزی های دراز مدت، تامین اعتبارات و همکاری بین بخشی است و ۳۲ ارگان متولی ترافیک جاده ای است، بدیهی است که اگر یک ارگان در انجام وظیفه خود کوتاهی کند این زنجیره قطع خواهد شد.

او گفت: فرهنگ سازی جاده ای مستلزم فراهم نمودن زیرساخت های لازم و هماهنگی سیستم های نظارتی، اطلاعاتی، خدماتی است.

مدرسی رئیس‌ اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه گفت: در راهپیمایی اربعین حسینی اقدامات و برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

او گفت: ۲۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان های استان جهت پذیرش مصدومین و بیماران در نظر گرفته شده است و  یک بالگرد به اورژانس هوایی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان قصر شیرین نیز اضافه شد.

مدرسی به استقرار و برپایی دو بیمارستان صحرایی در مرز خسروی واسقرار ۲۰ دستگاه آمبولانس در پایانه خسروی و استقرار پزشکان و پرستاران در پایانه خسروی و پس از آن اشاره کرد.

انتهای  پیام/ز

استقرار پزشکان و پرستاران در پایانه خسروی

برچسب ها: اربعین حسینی ، تصادف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.