سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزشهای دفاع مقدس راه عبور از موانع کشور است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه الگو گیری از ارزشهای دفاع مقدس راهگشای مشکلات امروز کشور است تاکید کرد: مطالبه گری توسعه نگری و مشارکت همگانی موجب پایداری و تقویت رویدادهای مثبت در استان می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد ابراهیم الهی تبار در نشست با اعضای پایگاه بسیج کارمندی استانداری کرمانشاه،خدمت در کرمانشاه برای مدیران را یک توفیق دانست چرا که به گفته او مردم این استان با نقش آفرینی، مقاومت و جان فشانی خود حق بزرگی بر کشور دارند.


او گفت: دفاع مقدس در شرایطی روی داد که انقلاب تازه شکل یافته بود و با تجربه کم نیروهای انقلاب از یکطرف حمله به ایران شد و صدام با انگیزه قومیتی و پان عربیسمی و چراغ سبز قدرتها به دنبال جاری کردن سیاست های استعمارگران بود همچنان که در جریان حمله به کویت هم این فریب این بازی را خورد.

الهی تبار بیان کرد: در جنگ تحمیلی علیرغم کمک سلاح شیمیایی آلمان، آواکس های فرانسه و پشتیبانی سیستم راداری آمریکا که اطلاعات گرانقیمتی را در اختیار عراق میداد و کمک های مالی کشورهای عربی ، آنچه باعث شد که پس از هشت سال دنیا اعتراف کند که ایران مظلوم و عراق متجاوز بوده اراده ملت ایران بود. یک جوشش درونی در مردم شکل گرفت و با نفوذ کلان امام (ره) و پیروی واقعی مردم، از کوران سخت جنگ تحمیلی عبور کردیم.


او افزود: مردان ما در میدان نبرد می جنگیدند اما آنچه که آنها را دلگرم مرد نقش آفرینی زنان در دفاع مقدس بود که فرزندان و همسران خود را راهی جبهه کردند زنان در دفاع مقدس از عواطف خود چشم پوشی کردند. تمام سختی ها را مردم بخاطر هدف بزرگ تحمل می کردند. ایثار می کردند و همه با هم بودیم و این رمز و راز ماندگاری ما پس از هشت سال بود.


او گفت: امروز هم دشمن سه محور را دشمن هدف قرار داده جنگ اقتصادی و روانی و کاهش تاب آوری و ایجاد بحران ها . ما در جنگ تحمیلی شهید دادیم زیرساخت ها از بین رفت بمباران را تحمل کردیم. جنگ اقتصادی هم که با تمام قدرت ورود پیدا کرده اند قطعا تلفات و هزینه دارد.


به گفته این مقام مسئول خصوصیتی که در زمان دفاع مقدس وجود داشت یکی بودن همه گفتارها و رفتارها بود. امروز متاسفانه یکسری از کسانی که اعتقاد دارم نفوذی اند شعارهایی را میدهند که احساس میشود انقلابی تر از این آدم نیست اما باعث آسیب و ضربه به اعتماد مردم میشوند نباید اجازه بروز و ظهور این چنین افرادی را داد. این قبیل افراد قاعدتا مراکز تصمیم گیری را هدف قرار میدهند.


او گفت: مرزهای ما از بازی دراز و میمک و دشت عباس رسیده به بلندی های جولان و مرزهای دفاع از انقلاب اسلامی از کشور فراتر رفته است بخاطر توانمندی ملت و قدرت بادارندگی کشور است که رییس جمهور در سازمان ملل با قدرت صحبت می کند. سابقه ندارد که این همه کشورهای اروپایی برای ملاقات صف بکشند و این چنین صدای ایران رساتر از همیشه به مرکز بزرگ بین المللی رسانده میشود.یکی از کارهای بزرگ این دولت برجام بود الان همه بالاتفاق می گویند آمریکا باید به به برجام بازگردد. این یعنی توانمندی ملت در عرصه نظامی و دیپلماسی.


الهی تبار افزود: کرمانشاه خط مقدم و نخستین نقطه مقاومت در دفاع مقدس بود که نمادش گیلان غرب قهرمان است. مردم این استان علاوه بر تامین نیروی عملیات ها ،از یک طرف مهاجرین جنگ را پذیرایی کردند در عملیات های مختلف نیروهای این استان حضور داشتند. کرمانشاه در جنگ ۱۱۰۰بار بمباران شد و ۲۷۰۰شهید زن و کودک داد اما همه اینها اراده ملت را نشکست و جنگ اقتصادی هم اراده ملت را نخواهد شکست.


او ادامه داد: خدمت در این استان توفیقی برای مدیران است چون مردمان این استان حق بزرگی بر ایران و کشور دارند. بسیار هزینه دادند و معتقدم کرمانشاه همچنان در حال جنگ است چون هزینه های جنگ را همچنان در درون خود دارد.


او گفت: مدیریت ارشد استان و مجموعه دستگاهها تمام تلاش خود را برای رقم خوردن اتفاقات خوب به کار گرفته اند. استاندار کرمانشاه مطالبه گری بسیار خوبی برای استان در سطح ملی دارد مرز خسروی بازگشایی شد و در حالی که زمانی داعش آنجا را ناامن کرد امروز نیز با برخی اظهارات خودمان آن را ناامن می کنیم.


او افزود: شاخص ها در استان تغییر کرده و بیکاری کاهش یافته و حوزه اجتماعی با مداخلاتی که انجام شد برخی آمارها را متوقف شده است. اگر بخواهیم این اتفاقات مثبت پایدار بماند باید همه درگیرشوند و مشارکت کنند.


او گفت:هنگامی که دکترین امنیت ما بر امنیت پایدار گذاشته شد امنیت تقویت و قوام پیدا کرد چرا که مردم مشارکت داشتند. اگر مطالبه گری و توسعه نگری باشد مطمئن باشید مدیران هم بر اساس مطالبات عموم انتخاب خواهند شد.

انتهای  پیام/ز

 

کرمانشاه خط مقدم و نخستین نقطه مقاومت در دفاع مقدس بود

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.