سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

دست بوس افرادی هستیم که تخلفات ما را گزارش کنند

میرلوحی گفت: گزارش تخلفات مالی در هر بازه ای زمان باید ارائه شود.

محمود میرلوحی عضو شواری شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات املاک و بدهی‌های شهرداری در دوره قبلی مدیریت شهری گفت: اعضای شورای شهر چهارم و مدیران اسبق شهرداری به ما اعلام کنند که تا چه اندازه ما باید از انحرافات مالی آن‌ها سند و مدرک ارائه کنیم؟

عضو شورای شهر تهران افزود: اگر قرار باشد انحراف مالی در مدیریت شهری اثبات شود تراز مالی، گزارش حسابرس و در نهایت صورت جلسه مجامع می‌تواند نشان دهد که وضعیت مالی آن نهاد به چه شکل است.

میرلوحی افزود: این رویه ( بررسی انحرافات مالی) در دولت به وسیله دیوان محاسبات و تفریغ بودجه است و در شهرداری تهران نیز به همین شکل گزارش های  مالی بررسی می‌شود.

او با اشاره به گزارش تلفیق بودجه سال ۹۳ گفت: زمانی که گزارش تلفیق بودجه سال ۹۳ در صحن شورای شهر تهران قرائت شد ما تمام اسناد آن را روی سایت قرار دادیم و امروز کسانی که اعتقاد دارند شورای شهر پنجم بدون اسناد و مدارک سعی در اتهام زنی به مدیریت شهری قبل را دارد چرا به مصوبه شورای شهر تهران اعتراضی نکردند و در ۳۳ مورد تخلف بند ۵ اظهار نظری نکردند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که ما از کمیسیون حقوقی، نظارت و بازرسی شهرداری خواستیم گزارش‌های خود را ارائه کنند، گفت: نکته مورد توجه دیگر این است که حسابرسی مالی شهرداری باید سال به سال انجام شود و باید پرسید چرا مدیریت شهری این کار را انجام نداده است، زیرا طبق قانون ارائه گزارش تلفیق بودجه باید به صورت سالیانه ارائه شود و پرسش من این است که اعضای شورای شهر چهارم بر چه اساسی می‌گویند تخلف مالی صورت نگرفته است؟

میرلوحی تاکید کرد: دیگر پرسش من این است که شورای چهارم شهر تهران چرا برای گزارش تلفیق بودجه وقت کافی صرف نکرده و امروز که ما در شورای شهر پنجم این زمان را گذاشتیم و انحرافات مالی را احصا کردیم ما را متهم به سخن کذب می کنند؟

او در توضیح بدهی‌های شهرداری تهران در دوره قبل گفت: به اعتقاد من اگر در بازه زمانی معین حسابرسی شهرداری انجام می شد کار به اینجا کشیده نمی‌شد و زمانی که در جلسه ۳۶۷ (زمانی که ما تازه آمدیم) افراد پشت تریبون قرار گرفتند و گزارش مالی را ارائه کردند و باید پرسید چرا شورای شهر چهارم نسبت به گزارش مالی غیر واقع آن‌ها اعتراض نکرد و طلبکار آن‌ها نشد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به جناح‌های سیاسی افزود: متاسفم از اینکه برخی از اعضای مدیریت قبلی شهر تهران مسائل را به چشم سیاسی می‌بینند و اصولگرا‌ها تصور می‌کنند ما نافی آن‌ها هستند، اما صحبت ما تنها این است که چرا گزارش بدهی‌ها در دوره قبل بررسی نشده است.


بیشتر بخوانید: گزارش صورت‌های مالی شهرداری تهران در سال ۹۳ مقبول به مشروط شد 


میرلوحی ادامه داد: در آن زمان آقای حافظی (عضو شورای شهر چهارم) شاید اگر اسناد و مدارکی را در اختیار داشت می‌توانست بهتر از مواضع مالی  دفاع کند که متاسفانه در آن زمان حرفش شنیده نشد و بر خلاف آن‌ها پس از قبول مسئولیت از سوی ما تلاش کردیم تا تمام اسناد موجود در حوزه تخلف های مالی را احصا کنیم.

او بیان کرد: عملکرد شهردار، معاونت مالی و اقتصادی و گزارش‌های ارائه شده تا به امروز جزء اسناد و مدارکی است که امروزه اعضای شورای شهر چهارم و مدیریت شهری قبل ادعا می‌کنند برخی از اعضای شوری شهر پنجم بدون در دست داشتن اطلاعات تنها اتهام زنی می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد سازمان بازرسی کل کشور گفت: سوال من از سازمان بازرسی کل کشور این است که چرا به تخلف‌های مالی شهرداری تهران ورود نمی‌کند و سیاست سکوت را پیش گرفته است.

میرلوحی تصریح کرد: متاسفانه برخی از اصولگرایان که در دوره پیشین شورای شهر تهران مسئولیت داشتند تصور می‌کنند به دلیل آن‌که اعضای شورای شهر پنجم اصلاح طلب هستند باید چشمشان را به روی کار‌های خوب آن‌ها ببندند و همواره دنبال سوژه بگردند که شورای شهر تهران را تخریب کنند که انشالله در این امر به توفیقی دست پیدا نمی‌کنند.

او تاکید کرد: اگر هر نهادی بتواند انحراف و تخلف مالی شورای شهر پنجم را اعلام کند ما دست آن‌ها را می‌بوسیم.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.