سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت مطرح کرد؛

ایران ۷۰ درصد نیاز خاورمیانه را در صنعت فولاد تامین می‌کند

سرقینی گفت: طبق آماری که انجمن جهانی فولاد منتشر کرده ایران در ۸ ماه سال ۲۰۱۹ توانسته، ۷۰ درصد نیاز خاورمیانه را تأمین کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (یکشنبه، ۷ مهر) چهارمین رویداد فناورانه صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت فولاد از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور معرفی دستاورد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه صنعت فولاد به صنایع کشور و حمایت از رونق تولید و ساخت داخل آغاز به کار کرد.

برگزاری نشست‌های معرفی نیاز‌های فناورانه تولیدکنندگان صنعت آهن و فولاد، نشست‌های معرفی توانمندی‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌ها، نشست‌های B۲B، نشست‌های انتقال تجربه، نمایشگاه توانمندی‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور صنعت آهن و فولاد، نمایشگاه نیاز‌های فناورانه صنایع آهن و فولاد از جمله بخش‌های این گردهمایی است که تا ۹ مهر امسال ادامه دارد.

در این رویداد ۱۱ شرکت بزرگ صنعت فولاد از جمله فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اکسین خوزستان، فولاد مبارکه اسفراین، ذوب آهن اصفهان، شرکت مهندسی فناوری معادن و فلزات و فولاد هرمزگان نیاز‌های فناورانه خود را معرفی می‌کنند.

صنعت فولاد ایران دیگر جعبه سیاه نیست

جعفر سرقینی، معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری اظهار کرد: خوشبختانه صنعت فولاد ایران دیگر یک جعبه سیاه نیست و خیلی از مسائل آن بومی شده و ما روی صنعت فولاد اشراف تمام داریم و کمکی که صنعت نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به ما کنند کاهش مصرف آب و برق است.

او ادامه داد: باتوجه به آماری که انجمن جهانی فولاد منتشر کرده ایران در ۸ ماه سال ۲۰۱۹ توانسته با شش و نیم درصد رشد تولیداتش را به ۱۷ و نیم میلیون تن برساند و همچنین ۷۰ درصد نیاز خاورمیانه را تأمین کند.

معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت بیان کرد: باوجود رشد جهانی، تولید فولاد ۳ و نیم درصد بوده، ولی ما توانسته‌ایم باتوجه به تحریم‌ها ۶ و نیم درصد رشد کنیم و جزو کشور‌هایی باشیم که در حوزه فولاد درخشش داشته باشیم.

گردهمایی یک شرکت‌های دانش بنیان با صنعت فولاد

در ادامه سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری درباره گردهمایی این شرکت‌های دانش بنیان با صنعت فولاد، گفت: هدف این گردهمایی سه روز به هم رسانی شرکت‌های دانش بنیان با صنعت فولاد است و دو هدف اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، نیاز‌های فناوری‌ها شرکت‌های دانش بنیان با صنعت فولاد است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در این گردهمایی سه روز ۸۲۰ نفر ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۵۸۹ نفر بیش از ۲۴۰ دانش بنیانی هستند و ۱۱۰ شرکت دانش بنیان نیز در این نمایشگاه دستاورد‌های خود را ارائه دادند و ۱۱ شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد از استان‌های مختلف با این شرکت‌های دانش بنیان جهت رفع نیاز‌های خود همکاری می‌کنند.

او گفت: اگر قراردادی بین شرکت‌های دانش بنیان و صنعت فولاد منعقد شود، صندوق رفاه هم به عنوان رکن سوم و بازوی تأمین مالی ورودمی کند. برای مثال ما تسهیلات لیزینگ داریم و تسهیلات را تا ۷۰ منابع مورد نیاز با نرخ ۹ درصد در اختیار مشتریان محصول دانش بنیان قرار می‌دهیم و ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز این قرارداد‌ها را تأمین می‌کنیم. تسهیلات ضمانت‌نامه سرمایه در گردش را با نرخ ۱۱ درصد محاسبه می‌شود.

ملکی‌فرگفت: ما در رویداد صنعت هوایی توانسته‌ایم به ۳۷۰ میلیارد قرارداد و تفاهم‌نامه برسیم و در صنعت غذایی ۴۴۰ میلیارد تومان قرارداد بین شرکت‌ها بسته شد؛ امیدواریم در صنعت فولاد به عددی بالاتر از این دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.