سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۲۷ درصدی فوتی‌های رانندگی سر صحنه در مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌های مازندران از کاهش ۲۷ درصدی فوتی‌های سر صحنه تصادفات رانندگی ۶ ماهه نخست امسال در جاده های برون شهری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عباسعلی نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاد‌های مازندران با بیان اینکه شش ماه نخست امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و تعطیلات تابستانی شاهد حجم گسترده‌ای از سفر و افزایش تصادفات و فوتی‌های رانندگی هستیم، گفت: با گستردگی عملیات راهداری و ایمن سازی جاده‌ها امسال شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌های منجر به آن بودیم.

او افزود:با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی پارسال و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی، مازندران موفق به کاهش متوالی سه ساله در فوتی‌های ناشی از تصادفات ترافیکی در راه‌های برون شهری و روستایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌های مازندران گفت: بر اساس آمار منتشره از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، ۳۱ درصدعدم توجه به جلو، ۲۳ درصدانحراف و تجاوز به چپ، ۱۸ درصد تخطی ازسرعت مطمئنه، ۹ درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و ۵ درصد عدم رعایت حق تقدم علت این تصادفات است.

نجفی گفت: بدون تردید کاهش فوتی‌های رانندگی و افزایش ایمنی در راه‌ها نیازمند تلاش جدی بی وقفه، عزم همگانی و از همه مهمتر به کار بستن ساز و کار مدیریتی، همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌های ذیربط به ویژه استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون‌های اجرایی ایمنی در استان است.

مدیرکل راهدرای و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران با بیان اینکه در راستای کاهش تصادفات و فوتی‌های رانندگی، اقدامات اجرایی و آموزشی در سطح استان در حال اجرا است، ابراز امیداوری کرد با تداوم اقدامات اجرایی و آموزشی، روند کاهشی تصادفات و فوتی‌ها تا پایان امسال ادامه یابد.

انتهای پیام/س

کاهش فوتی‌های رانندگی سر صحنه در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.