سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده اسکان بشر در سازمان ملل متحد:

میزان آسیب پذیری بیمارستان‌ها در برابر زلزله سنجیده شود

اثنی عشری گفت: باید نسبت به آسیب شناسی وضعیت بیمارستان‌ها در مناطق زلزله خیز اقدام کنیم و تمامی نقاط ضعف آن‌ها را شناسایی کنیم

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  احسان اثنی عشری نماینده اسکان بشر در سازمان ملل متحد در نخستین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی با بیان اینکه بیمارستان‌ها به لحاظ خدماتی که ارائه می‌کنند از لحاظ تاب آوری و مقاومت بسیار با اهمیت هستند، گفت: باید در زمان مطالعات و طراحی این ساختمان‌ها تمامی ملاحظات و نحوه ساخت آن‌ها را در نظر بگیریم تا در زمان وقوع حوادث طبیعی از جمله زلزله بتواند نیاز‌های مردم را برآورده کند.

نماینده اسکان بشر در سازمان ملل متحد اظهار کرد: باید نسبت به آسیب شناسی وضعیت بیمارستان‌ها در مناطق زلزله خیز اقدام کنیم و تمامی نقاط ضعف آن‌ها را شناسایی کنیم تا با برطرف کردن آن‌ها میزان آسیب پذیری بیمارستان ها را در برابر زلزله انعطاف پذیرتر کنیم.

او بیان کرد: ساختار و مجموعه بیمارستان‌ها شامل سازه، ملحقات، قطعات و تأسیسات اجرایی آن‌ها است و ما باید تمامی این بخش‌ها را از جمله قسمت‌های غیر سازه‌ای آن‌ها را با رویکرد‌های جدید بازنگری کنیم تا حداقل در زمان وقوع زلزله با ریشتر‌های کم بتواند خدمات مطلوبی به حادثه دیدگان ارائه کند.

اثنی عشری اظهار کرد: یکی از مشکلات این بخش عدم وجود فرآیند‌های خاص در بخش‌های طراحی و نظارت بر نحوه عملکرد حوزه‌های بیمارستان‌ها است به طوری که هم اکنون بعد از گذشت چندین سال نگاه ما به روند ساخت بیمارستان‌ها نگاه سازه‌ای سنتی است که باید تغییر در نحوه ساخت آن‌ها را به روزتر کنیم.
بیشتر بخوانید: بیمارستان‌های کرمانشاه در زمان زلزله عملکرد مناسبی نداشتند

نماینده اسکان بشر در سازمان ملل متحد افزود: دولت و بخش خصوصی باید میزان تاب آوری و نظارت بر عملکرد بهتر این ساختمان‌ها را که با عنوان نقاط حیاتی به شمار می‌روند را تغییر دهد، زیرا که بسیاری از کشور‌ها از جمله نه تنها ساختمان‌های بیمارستانی خود بلکه تمامی مراکز مهم حیاتی خود بازسازی و بازنگری در نحوه ساخت آن‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

او توضیح داد: برنامه اسکان بشر ملل متحد اسناد خوبی در این زمینه تهیه کرده که یکی از آن‌ها کاهش مخاطرات سوانح است و ایران به عنوان یک کشور حادثه خیز باید بازنگری در این بخش‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

بر اساس این گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پیش از این اعلام کرده بود که این کنفرانس با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود، این چندمین بار است که مرکز تحقیقات وعده حضور وزیر را در برنامه‌های خود می‌دهد، اما تا به امروز بعد از گذشت چندین بار وزیر راه و شهرسازی در این برنامه‌ها حضور نیافته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.