سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وکیلی در صحن مجلس:

مجلس امروز دارای حداکثر شفافیت است/ طرح «شفافیت آرای نظام تقنینی» شامل نهاد‌های اثرگذار در سرنوشت مردم است

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید گفت: طرح شفافیت آرای نظام تقنینی شامل تمام نهاد‌هایی است که تصمیماتشان در سرنوشت مردم اثرگذار است.


به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در صحن علنی امروز درباره یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی، گفت: شفافیت طلبی امروز به یک مطالبه ملی تبدیل شده و باید به آن ارج نهاد.

او با بیان اینکه شفافیت نقطه مقابل نفاق است، بیان کرد: نفاق در هر سیستمی مانند موریانه حکمرانی خوب را از چرخه خارج می‌کند، شفافیت سکه رویه پاسخگویی است.

وکیلی تاکید کرد: هر سیستمی که به پاسخگویی معتقد باشد و شفافیت و مشروعیت قدرت خود را در پاسخگویی به ملت می‌داند و شفافیت آرا با چگونگی رفتار حکمرانان با مردم پیوند خورده است.

بیشتر بخوانید: مجلس با یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی موافقت کرد 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اظهار کرد: انحصار شفافیت به رای نمایندگان ملت موجب تخصیص اکثریت است، به حکم آیین‌نامه داخلی مجلس امروز حداکثر شفافیت را در مجلس شورای اسلامی شاهدیم، تمام سکنات نمایندگان حتی اگر نماینده‌ای در نتیجه خستگی لحظه‌ای چرتش ببرد از ذره‌بین دوربین عکاسان و خبرنگاران تیزبین این موضوع دور نمی‌ماند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با اشاره به اینکه این مقدار حساسیت افکار عمومی بر روی ایجاد شفافیت مقدس است، گفت: تنها در برخی موارد خاص و غیر علنی همه جلسات و اظهارات نمایندگان از طریق رادیو به سمع ملت می‌رسد، بخش‌های مهمی از حاکمیت که در قالب دیگری به نمایندگی از ملت نقش دارند و تمام نهاد‌های کشوری که تصمیماتشان در سرنوشت مردم اثرگذار است؛ مانند مجلس، هیئت وزیران، مجمع تشخیص مصلحت نظام، خبرگان رهبری، شورای نگهبان، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و ... باید ملزم باشند از تاریخ تصویب این طرح آرای‌شان را شفاف و مذاکراتشان را علنی پخش کنند.

او ادامه داد: این طرح به امضای رؤسای سه فراکسیون امید، نمایندگان ولایی و مستقلان ولایی رسیده است و اکثریت نمایندگان از سه جریان آن را امضا کرده‌اند، امروز در مقابل حرف یاوه‌گویانی که می‌گویند ۱۵۰ نفر طرح شفافیت را امضا می‌کنند، اما تنها ۵۰ نفر به آن رای می‌دهند را با دادن یک رای بالا نشان دهید که اشتباه است و مجلس پای حریت خود ایستاده و پیش قدم ایجاد شیشه‌ای کردن یک حکمرانی خوب است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.