سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح سومین اقامتگاه بوم گردی در فسا

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان فسا از افتتاح سومین واحد اقامتگاه بوم گردی همزمان با هفته گردشگری، در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عبداله زاده اظهار کرد: این اقامتگاه بوم گردی متناسب با معماری بومی منطقه در روستای خورنگان با سرمایه ۲میلیاردریال به بهره برداری رسید.

او ادامه داد: این اقامتگاه هم اکنون با اشتغال زایی ۴ نفر و ظرفیت ۲۰-۳۰ نفر، آماده خدمت رسانی به گردشگران ورودی به این شهرستان است.

گفتنی است شهرستان فسا از شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان فارس است که از شمال به شهرستان شیراز، از غرب به شهرستان جهرم، از جنوب شرقی به شهرستان داراب و از شمال شرق به شهرستان نیریز محدود می‌شود و دارای آب و هوای معتدل و گرم است.

از جاذبه‌های این شهرستان می‌توان به تل ضحاک، قمپ آتشکده، عمارت نقاره خانه، گردشگاه میان جنگل، گردشگاه چهل چشمه، منطقه جنگلی بهشت فسا (بهشت کوثر)، امام زاده اسماعیل، امامزاده شهیدان، شاهزاده قاسم و شاهزاده ابراهیم اشاره کرد. بافتن قالی، قالیچه، گلیم، گبه، حصیر، رویه گیوه وکوزه گری از صنایع دستی فسا و یخنی، کباب بادمجان، بادمجان رو تاوه، آب ماشکی، ماست و تجنی و نان فسایی تعدادی از خوراک‌ها و سوغات محلی این شهرستان است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی در فسا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.