مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات شهرداری تهران با تاکید بر اینکه نکته که برای توسعه ناوگان و تجهیزات سازمان آتش نشانی برنامههای مفصلی داریم، گفت: امسال خودروهای سبکتر خود را به تجهیزات اطفاء حریق مجهز میکنیم و از تکنولوژی جدید پهباد نیز برای ارزیابی حادثه کمک میگیریم.
داوری ادامه داد: امسال برای به کارگیری رباتها در اطفاء حریق برنامه داریم و در پاییز امسال طرحی را با عنوان ایمنی خانه به خانه شروع میکنیم و از شهروندان میخواهیم که از آموزشهای رایگان سازمان آتش نشانی برای افزایش ایمنی استفاده و استقبال کنند.
او ادامه داد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی طرح ۹۹۹ که محتوای آن آموزش ساکنان برجهای بلند مرتبه بود آغاز و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا تحریمها در توسعه و تجهیز سازمان آتش نشانی مؤثر بوده است، گفت: تحریمها در زمینه تجهیز و استفاده از ناوگان آتش نشانی بیتأثیر بوده است.
داوری با اشاره به میانگینهای خدمترسانی سازمان آتش نشانی گفت: میانگین خدمترسانی آتش نشانی به شهروندان در دنیا ۶ دقیقه است که یک دقیقه آن برای اطلاعرسانی، یک دقیقه آن برای تجزیه و تحلیل و ۴ دقیقه دیگر آن برای عملیات اطفاء حریق است، اما میانگین خدمت رسانی در پایتخت ۵ دقیقه و ۵۵ ثانیه است.
او افزود: خدمترسانی در تمام نقاط پایتخت یکسان نیست و در نقاطی مانند شرق تهران که ترافیک بیشتر است ما باید ایستگاههای خود را نزدیک به هم کنیم.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات شهرداری تهران افزود: در حال حاضر پایتخت ۱۳۱ ایستگاه آتش نشانی دارد و در انتهای برنامه سوم این عدد باید به ۱۴۵ ایستگاه برسد.
داوری در توضیح ایمنی مترو گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بیش از یکسال است که جلسههای دورهای را برای ایمنی مترو برگزار میکند و باید به این نکته توجه کرد که تمام مکانها باید استانداردهای ایمنی را داشته باشند.
انتهای پیام/