عضو شورای شهر تهران در ادامه به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به منظور ناکارآمدی طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) تذکر داد و گفت: نزدیک بیش از ۳ ماه از اجرای طرح کنترل آلودگی هوا میگذرد و این طرح جایگزین طرحی با عنوان زوج و فرد شد تا بتواند در کاهش ترافیک و آلودگی هوا مؤثر باشد، ولی با گذشت ۳ ماه اجرای این طرح معاونت حمل و نقل و ترافیک را به اهداف خود نرسانده است.
او ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان کنترل کیفیت هوا تابستان سال ۹۷ طرح زوج و فرد اجرا میشد از ۹۳ روز تابستان ۸۰ روز هوا سالم و ۱۳ روز آن ناسالم برای گروههای حساس بود که در مقایسه با تابستان سال ۹۸ که طرح کنترل آلودگی هوا اجرا شد تنها تهران ۷۵ روز هوای سالم، ۱۷ روز ناسالم برای گروههای حساس و یک روز ناسالم برای تمام گروهها را تجربه کرد.
نظری با اشاره به صحبتهای پورسید آقایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: آقای پورسید آقایی اعلام کرد طرح کنترل آلودگی هوا موجب کاهش آلودگی هوا شده است، اما با بررسی شاخصهای آماری مشاهده میشود که آلودگی هوا در بازه زمانی مشابه افزایش پیدا کرده است و سوال من اینجاست طرحی که در تابستان شرایط آلودگی هوا را خوب نکرد چگونه میتواند در نیمه دوم سال شرایط را بهتر کند.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به شاخص آلودگی هوا در فصل پاییز گفت: آمارها نشان میدهد در ۶ روز اول پاییز سال ۹۷ هوای تهران سالم بود، اما در همین بازه زمانی در سال ۹۸ تنها ۴ روز هوا سالم و ۲ روز دیگر ناسالم بوده است.
نظری با اشاره به افزایش ترافیک پایتخت با اجرای طرح کنترل آلودگی هوا گفت: این طرح (طرح کنترل آلودگی هوا) در کاهش ترافیک پایتخت مؤثر نبوده و ما در خیابانهای مجاور رینگ حلقه دوم ترافیک شاهد افزایش حجم ترافیک هستیم.
او با اشاره به گرههای ترافیکی هفته اول مهر ماه گفت: طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی نیز اجرای طرح کنترل آلودگی هوا در کاهش ترافیک مؤثر نبوده و از این صحبت میتوان اینگونه نتیجه گرفت که طرح کنترل آلودگی هوا در کاهش ترافیک و در کاهش آلودگی هوا مؤثر نبوده است.
عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) درآمد شهرداری را کاهش داده است.
انتهای پیام/