سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر تهران:

وضعیت امروز آتش نشانی خوب است، اما با استاندارد‌های جهانی فاصله داریم

هاشمی در سخنان پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران به موضوعاتی، چون روز آتش نشان و افتتاح ایستگاه مترو امام حسین (ع) پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران پیش از دستور یکصد و شصت و هفتمین جلسه علنی این شورا که امروز (یکشنبه ۷ مهر ماه) برگزار شد در سخنانی ضمن گرامیداشت روز آتش نشان گفت: در تقویم ملی ما ۷ مهر ماه به عنوان روز آتش نشان نام گذاری شده است و این نام گذاری به دلیل اطفاء حریق پالایشگاه آبادان در سال ۵۹ است که نیرو‌های ایثارگر آتش نشانی زیر بمباران رژیم بعث عراق به اطفاء حریق پالایشگاه اقدام کردند و تعدادی از آن‌ها نیز به شهادت رسیدند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که ۸۰ سال از احداث اولین ایستگاه آتش نشانی در تبریز می‌گذرد، گفت: در حال حاضر اوضاع سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در کشور و در تهران خوب است، اما با استاندارد‌های جهانی هنوز فاصله داریم.

او افزود: تا به امروز نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه تجهیزات آتش نشانی هزینه شده و این رقم، رقم خوبی است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به ۵ هزار نیروی آتش نشان گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تعداد ۵ هزار نیروی آتش نشان مدت زمان رسیدن به محل حادثه را به زیر ۵ دقیقه رسانده است که این زمان، زمان خوبی است، اما باید به موضوع پیشگیری نیز توجه و جوانب آن به جدیت دنبال شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور پر تلاش تیم دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سازمان ملل گفت: باید از تیم دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم که در طول حضور در نیویورک ده‌ها ملاقات مهم را برگزار کردند و به خوبی از پس مذاکرات بر آمدند تا مثلث ایران هراسی عبری، عربی و آمریکایی را خنثی کنند.

او با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته دفاع مقدس تصریح کرد: در اینجا می‌خواهم به جمله‌ای از مقام معظم رهبری اشاره کنم که در پیام خود گفتند وظیفه داریم نام نورانی شهدا را تکریم کنیم و ما در شورای شهر تهران برای بررسی جوانب حذف واژه شهدا از معابر پایتخت کمیته ویژه‌ای را به ریاست آقای اعطا که خود فرزند شهید هستند تشکیل دادیم که واقعیت و شبهات حواشی به وجود آمده را بررسی کنند و امیدواریم با حساسیت ویژه‌ای این گزارش‌ها تهیه شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به افتتاح ایستگاه امام حسین (ع) در خط ۶ متروی تهران گفت: باید تشکر کنم از شهردار و معاونت حمل و نقل و ترافیک که بر اساس قولی که داده بودند ایستگاه امام حسین (ع) را که در تقاطع خطوط ۲ و ۶ است را افتتاح کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.