سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنگام ترکیدن لاستیک خودرو در سرعت بالا چه کنیم؟

آگاهی از اقدامات لازم در مواجهه با خطر ترکیدن لاستیک خودرو در هنگام رانندگی، می‌تواند در کنترل خودرو و دفع خطرات احتمالی نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در هنگام رانندگی خطرات مختلفی سرنشینان و خودرو را تهدید می‌کند؛ یکی از این خطرات می‌تواند ترکیدن لاستیک خودرو در حین رانندگی باشد که بعضا به دلیل عدم تسلط در کنترل خودرو و واکنش‌های نادرست راننده، بسیار خطرناک بوده و عواقب جبران‌ناپذیر و تصادفات را به دنبال دارد.

عبور از جسم تیز و برنده، استفاده بیش از حد و استاندارد نبودن لاستیک از دلایل اصلی ترکیدن لاستیک می‌باشد و یک راننده باید بداند اگر به هر دلیلی لاستیک خودرو دچار ترکیدگی شد به نکات زیر توجه داشته باشد تا بتواند کنترل خودرو را در دست گیرد و از خطرات احتمالی جلوگیری کند. در چنین حالتی اغلب بدترین کار کوبیدن روی پدال ترمز است و اگر راننده از غریزه پیروی کند احتمالا ترمز می‌کند که این اقدام کاملا اشتباه است و به بند کفشی می‌ماند که زیر پا گیر می‌کند و شخص را به زمین می‌اندازد؛ بنابراین ترمز کردن در این لحظه و با سرعت بالا سبب چپ شدن خودرو، غلت خوردن آن و برخورد با خودرو‌های دیگر می‌شود.

در صورتی که لاستیک جلویی خوردو دچار ترکیدگی شود ترمز ناگهانی منجر به افزایش میزان وزن خودرو و حرکت خودرو روی چرخ‌های جلویی می‌شود؛ بنابراین بهترین اقدام، خودداری از فشردن پدال ترمز و به آرامی ضربه زدن به پدال گاز می‌باشد تا فرصت مهار خودرو و کنار کشیدن آن به کنار جاده فراهم شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.