سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلوسی: استیضاح ترامپ ارزش از دست دادن اکثریت مجلس نمایندگان را دارد

«نانسی پلوسی» معتقد است استیضاح دونالد ترامپ ارزش از دست دادن اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ کنگره را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته با اعلام این که به دقت موضوع استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را پیگیری می‌کند، اظهار داشت: «استیضاح او ارزش این را دارد که دموکرات‌ها اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را در انتخابات ۲۰۲۰ کنگره از دست بدهند».

پلوسی در مصاحبه‌ای که برنامه «تگزاس تریبون» ترتیب داده بود، گفت: پیروی از فرمان کنگره برای استیضاح ترامپ، مهمتر از هر سیاستی است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا استیضاح ترامپ، در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۲۰، کنترل مجلس نمایندگان را از دست حزب دموکرات می‌گیرد، گفت: «مهم نیست. اولین مسئولیت ما محافظت و دفاع از قانون اساسی آمریکاست.»

وی در ادامه افزود: مردم از ما می‌خواهند با انجام این کار، از وقوع خطرات سیاسی جلوگیری کنیم. مهم نیست [کنترل مجلس نمایندگان را از دست دموکرات خارج شود]. زیرا ما نمی‌توانیم رئیس جمهوری داشته باشیم که سوگند خود و وفاداری به این سوگند را نقض کرده است و امنیت ملی ما و راستی انتخابات ما را تضعیف کند.

پلوسی در حالی بر پیگیری موضوع استیضاح ترامپ تاکید دارد که نظرسنجی‌های اخیر حاکی از آن است که افکار عمومی آمریکا به سمت استیضاح ترامپ سوق پیدا کرده است. طبق نظرسنجی رادیو ملی آمریکا ۴۹ درصد از مردم آمریکا خواستار استیضاح ترامپ و ۴۶ درصد مخالف این ایده هستند.

همچنین، در تازه‌ترین نظرسنجی هیل-هریس ایکس که روز جمعه انجام شد، حمایت از روند استیضاح دونالد ترامپ در مقایسه با نظرسنجی مشابهی که سه ماه قبل انجام شد، ۱۲ واحد افزایش یافته است.

به تازگی تعدادی از افشاگران ناشناس اعلام کردند ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است. به دنبال این خبر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این مجلس بررسی رسمی استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود آغاز می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۱:۲۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
عاقبت خیاط هم در کوزه خواهد افتاد.......هی ترامپ:
ایرانیان میگویند:"بهرام که همه عمر گرفتی گور ندیدی که گور چگونه بهرام گرفت."؟!......باز عبارتی است که بزرگان میگویند:"زورمندی مکن بر اهل زمین تا دعائی به آسمان نرود."...........اینها همه تقاص و قصاص خون کودکان بیگناه سوریه - عراق - یمن - غزه - لیبی - سودان - سومالی - افغانستان.......است که همه بخاطر سیاستهای قلدرمآبانه آمریکا در منطقه به روی خاک ریخته شده و ندای مظلومیت این کودکان بیگناه گوش عرشیان و فلکیان را کر کرده است...............