سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهتمام به توسعه بوم‌گردی و گردشگری روستایی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اهتمام به توسعه بوم‌گردی و گردشگری روستایی را یکی از ضرورت‌ها و ظرفیت‌های توسعه گردشگری استان عنوان کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در نشست با انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی استان که در اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار شد، ضمن تبریک هفته گردشگری گفت : گسترش بوم گردی به لحاظ کمی و کیفی در دستور کار قرار دارد.

او گفت : به دنبال تحول در گردشگری در منطقه هستیم و تلاش می‌کنیم تسهیلات را به سمت گردشگری سوق دهیم.

او با بیان اینکه بروکراسی‌های اداری در اداره کل برای صدور موافقت‌های اصولی و مجوز‌ها را به حداقل کاهش داده ایم، افزود: سرعت قابل قبولی به انجام کار‌های اداری داده ایم.

این مسوول افزود: کسی که وارد کار بوم گردی می‌شود باید با ذهنیت باز و دیدگاه توسعه‌ای بیاید و این مساله باید در صدور مجوز‌ها لحاظ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: تا جایی که امکان داشته باشد فعالیت‌های حوزه‌های مرتبط با میراث فرهنگی را به تشکل‌ها و انجمن‌ها واگذار می‌کنیم، چرا که تشکل‌ها بازوی توانمند اجرایی ما هستند.

قادری از تشکیل انجمن‌های مردم نهاد در بخش‌های مختلف حوزه گردشگری ابراز خشنودی کرد.

او با اشاره به اینکه از انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی و حقوق صنفی آن‌ها حمایت می‌کنیم، افزود: در بحث نظارت این اعلام آمادگی وجود دارد که نماینده تشکل نیز حضور یابد.

او در خصوص بیمه اقامتگاه‌های بوم گردی گفت: با بیمه عشایری و روستایی برای پوشش اقامتگاه‌های بوم گردی وارد مذاکر می‌شویم و برای بهبود پوشش اینترنت رایزنی‌هایی شده که مشکلات حل شود.

قادری با بیان اینکه بوم گردی‌ها نماینده میراث فرهنگی در روستا‌ها هستند، از برگزاری جشنواره‌ها در این راستا در آینده خبر داد.

او به برگزاری دوره آموزشی دانشگاه مدیریت صنعتی کرمانشاه در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: با شرکت در این دوره توان علمی و اجرایی فعالان حوزه گردشگری استان ارتقا می‌یابد.

فرامرز رشیدی رئیس هیات مدیره انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی استان کرمانشاه بر نقش جایگاه بوم گردی‌ها در کلان رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ اشاره کرد و افزود: اقامت گاه‌ها توان اجرایی خود را با جدیت در این رویداد به کار خواهند گرفت.

او به مشکلات بیمه ای، ضرورت تشویق اقامتگاه‌های باکیفیت، دسترسی ضعیف به اینترنت و آنتن دهی موبایل، تعرفه‌های مناسب برای ایجاد زیرساخت‌های آب، برق و گاز، مشکلات تسهیلات در طرح‌های توسعه‌ای و زیرساختی برخی روستاها، تشکیل کمیته بوم گردی‌ها برای رویداد بین المللی گردشگری روستایی کرمانشاه ۲۰۲۰، روشنایی‌های معابر و راه اندازی دفتر اقامتگاه‌ها در استان را یادآور شد.

 

 

انتهای پیام/د

گسترش بوم گردی به لحاظ کمی و کیفی در دستور کار قرار دارد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.