سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

کاهش سر فاصله حرکت قطار‌ها درگرو وجود هواکش‌های میان تونلی است

هاشمی رفسنجانی گفت: در کنار افزایش رام قطار، نصب هواکش‌های میان تونلی نیز نقش موثری در کاهش سرفاصله قطار‌های مترو دارد.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افتتاح ایستگاه امام حسین (ع) در خط ۶ مترو تهران با تاکید بر این نکته که ایستگاه امام حسین (ع) یکی از ایستگاه‌های مهم و از شریان های اصلی مترو پایتخت است، گفت: اهمیت ایستگاه امام حسین (ع) به این دلیل است که در تقاطع با خطوط ۲ و ۶ مترو پایتخت واقع شده است.

هاشمی رفسنجانی افزود: مسافران می‌توانند در این ایستگاه با تغییر قطار به سمت ایستگاه تهرانپارس در شرق تهران و صادقیه و کرج در غرب تهران ادامه مسیر دهند.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: منطقه میدان امام حسین (ع) جزء یکی از مناطق شلوغ و پر رفت و آمد پایتخت است که با افتتاح بهره‌برداری ایستگاه امام حسین (ع) مقدار زیادی از بار ترافیک منطقه کم می‌شود.


بیشتر بخوانید: افتتاح مترو امام حسین (ع) با حضور حناچی 


او در توضیح بهره‌برداری از ۱۴ هواکش میان تونلی گفت: وقتی صحبت از سر فاصله حرکت قطار‌ها در خطوط ۶ و ۷ مترو تهران به میان آمد که چرا سرفاصله رسیدن قطارها ۳۰ دقیقه است، برخی کارشناسان یکی از دلایل بالا بودن سر فاصله قطار‌ها را نبود هواکش‌های میان تونلی اعلام کردند.

هاشمی رفسنجانی افزود: با بهره‌برداری از ۱۴ هواکش میان تونلی سر فاصله قطار‌ها در خطوط ۶ و ۷ کاهش پیدا می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا مشکل بالا بودن سر فاصله رسیدن قطار‌ها تنها کم بودن تعداد هواکش‌های میان تونلی است یا خیر؛ گفت: در کنار هواکش های میان تونلی به طور حتم تعداد رام قطار نیز نقش مهمی در کاهش و یا افزایش سر فاصله قطار‌ها دارد.

انتهای پیام/

ایستگاه مترو امام حسین (ع) گامی در مسیر کاهش تردد در میدان امام حسین(ع)

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.