سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجباری شدن نصب سنسور‌های اعلام حریق در مدارس فارس

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس از نصب سنسور‌های اعلام حریق در مدارس استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرفراز موصلی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس گفت: درحال تدوین و ابلاغ بخشنامه‌ای هستیم که طی آن آموزش و پرورش ملزم شود سنسور‌های اعلام حریق را در مدارس نصب کند.

او همچنین از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سیستم گرمایشی مدارس خبر داد و افزود: بر این اساس، ۲هزار و ۵۰۰ کلاس درس که در مناطق گازکشی واقع شده اند به بخاری گازی تجهیز و در ۲هزار کلاس درس در دیگر مناطق، از سیستم‌های گرمایشی تابشی، برقی، شوفاژ و همرفتی، استفاده می‌شود.

موصلی تاکید کرد: به دلیل آغاز استفاده از وسایل گرمایشی در مناطق سردسیر استان از جمله آباده و اقلید در مهرماه، طرح سامان دهی سیستم گرمایشی مدارس فارس تا پایان مهر به پایان می‌رسد.

او اظهارداشت: به‌صورت کلی هیچ محدودیتی برای ورود نیرو‌های آتشنشانی و کمک به افزایش ایمنی مدارس در مدارس غیردولتی وجود ندارد.

موصلی با بیان اینکه درصورت ممانعت افراد برای بازدید، اداره مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش می‌تواند با ابلاغ بخشنامه مجوز لازم را صادر کند، افزود: بازدید آتش نشانی از مدارس مربوط به ایمنی دانش‌آموزان است و ۱۰۰ درصد موافق آن هستیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس خاطرنشان کرد: اگر آتشنشانی مانعی برای ورود به مدارس غیردولتی داشته است، اداره کل نوسازی مدارس برای رفع مشکلات در کنار آن‌هاست؛ زیرا عملکرد این اداره کل و آتشنشانی در یک راستا قرار دارد.

چندی پیش مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در نشستی خبری اعلام کرد که بیش از ۷۰درصد مدارس و مهد‌های کودک در شیراز مورد بازدید قرار گرفته‌اند و موارد ایمنی به آن‌ها تذکر داده شده است.
انتهای پیام/م

نصب سنسور‌های اعلام حریق در مدارس فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.