سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش حجم مخزن سد زاینده رود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: با توجه به کاهش حجم مخزن سد زاینده رود، استانداری در جلسه روز پنجشنبه پیشنهاد کرد در حد امکان کاهش خروجی سد زاینده رود زودتر اتفاق بیافتد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حسن ساسانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به تازه‌ترین تصمیم‌ها در خصوص جاری بودن زاینده رود، اظهار کرد: بنابر پیشنهاد کشاورزان قرار شد آب تا دهم مهرماه برای کشاورزان غرب و تا دوازدهم مهرماه برای کشاورزان شرق توزیع شود.

او افزود: با توجه به کاهش حجم مخزن سد زاینده رود، استانداری در جلسه روز پنجشنبه پیشنهاد کرد در حد امکان کاهش خروجی سد زاینده رود زودتر اتفاق بیافتد. بر این اساس سازمان جهاد کشاورزی برای تعیین نیاز آبی کشت تابستانه کشاوزان از مناطق بازدید کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه این سازمان تایید کرد باید تا ۱۲ مهرماه برای کشاورزان غرب و شرق آب توزیع شود، اضافه کرد: در حال حاضر برنامه برای توزیع نیاز آبی کشت تابستانه به این شکل است مگر اینکه تغییرات خاصی حاصل شود که بعید به نظر می‌رسد.

ساسانی با بیان اینکه نحوه توزیع آب در سال آبی جدید نیز براساس تصمیم گیری شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود است، گفت: برای تشکیل جلسه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود از تهران درخواست کردیم. نحوه توزیع آب برای سال جدید منوط به تصمیم گیری در این جلسه خواهد بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون ورودی به سد زاینده رود ۱۷ مترمکعب برثانیه و خروجی آن ۷۳ مترمکعب بر ثانیه است، افزود: امروز مخزن سد زاینده رود به ۴۸۲ میلیون مترمکعب رسیده است.




انتهای پیام/م

 

آخرین وضعیت سدزاینده رود

منبع:ایمنا

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.