سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال رگبار باران و سیلابی شدن رودخانه‌ها در سیستان وبلوچستان

معاون هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از امروز مجدد بر شدت نفوذ جریانات جنوبی به استان افزوده می‌شود و احتمال وقوع رگبار باران و سیلابی شدن رودخانه‌های محلی جنوب استان وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان وبلوچستان؛  دوست محمد کلیم معاون هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و شاخص‌های همرفت، امروز شرایط برای رشد ابر‌های همرفتی در نیمه جنوبی فراهم است و انتظار می‌رود رگبار و رعد و برق و تندباد شدید موقتی در این نواحی روی دهد.

او ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد بنابر این توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات به دلیل احتمال برخورد صاعقه خودداری شود.

کلیم با بیان اینکه رگبار باران، رعدوبرق و تند بادشدید لحظه‌ای از ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی است، گفت: پیش بینی می‌شود فعالیت سامانه تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد. البته در صورت وقوع هرگونه تغییر در وضعیت سامانه، موضوع به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انتظار می‌رود اوج فعالیت سامانه بارشی بیشتر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب باشد.

انتهای پیام/ع

بارش باران در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.