سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

صرفه جویی ارزی ۱۸میلیون یورویی کاتالیست‌های تولید داخل

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: سالیانه بیش از ۱۸ میلیون یورو از طریق کاتالیست‌های تولید داخل، صرفه جویی ارزی حاصل خواهد شد.

امیر هومن کریمی وثیق، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در حوزه صنایع نفت و گاز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کردیم. این شرکت هم اکنون با در اختیار داشتن بیش از ۲۵۰ نفر نیروی انسانی متخصص و با استقرار سیستم‌های مدیریت یکپارچه، در زمینه تدوین دانش فنی و تولید انواع کاتالیست‌های مورد استفاده در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد، طراحی و احداث واحد‌های GTL و نیز اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در صنایع نفت و گاز و فولاد فعالیت می‌کند.

او گفت: محصولات تولیدی این شرکت باعث شد تا ایران به جمع معدود کشور‌های تولیدکننده کاتالیست در جهان بپیوند و تولید این محصولات را از انحصار معدود تولیدکنندگان بین المللی آن خارج کند.

کریمی وثیق با اشاره کاربرد ضروری کاتالیست در صنعت کشور بیان کرد: کاتالیست به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین کالا‌های صنعت پتروشیمی، پالایش و فولاد شناخته می‌شود و شرکت ما توانسته است با تولید نزدیک به ۳۰ کاتالیست بخش اعظمی از نیاز استراتژیک کشور را به کاتالیست مرتفع کند و خدمت بزرگی به صنایع فولادسازی، پتروشیمی و پالایشگاه‌های کشور ارائه  کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: شرکت ما توانسته با تولید بیش از ۴ میلیون لیتر انواع کاتالیست‌های پتروشیمی، پالایشی و فولاد؛ گام بزرگی در قطع وابستگی به کالای استراتژیک کاتالیست بردارد.

او با اشاره به سود آوری ارزی کاتالیست برای کشور گفت: سالیانه بیش از ۱۸ میلیون یورو از طریق کاتالیست‌های تولید داخل ، صرفه جویی ارزی، توسط شرکت ما حاصل خواهد شد که این رقم تا سال آینده نزدیک به ۴۰ میلیون یورو خواهد رسید.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: زیرساخت‌های لازم جهت حضور در بازار‌های بین المللی طی چند سال اخیر شکل گرفته است که با در اختیار داشتن نیروی متخصص و کارنامه قابل دفاع امیدواریم امسال، صادارت کالایی دانش بنیان و های تک را شاهد باشیم؛ که این اتفاق موفقیتی بزرگ برای کشور به شمار خواهد آمد.


بیشتر بخوانید: بومی سازی تولید دارویی که در انحصار آمریکا بود


کریمی وثیق مطرح کرد: شرکت ما با تولید قریب به ۳۰۰۰ تن کاتالیست احیاء مستقیم آهن و رقابت علمی و عملیاتی با تولیدکنندگان خارجی، امروزه در تولید بیش از ۴۵ درصد از آهن اسفنجی کشور نقش مستقیم دارد.

او در پایان گفت: با توجه به قرارداد‌های جاری، تا سال ۱۴۰۰، سهم تولید آهن اسفنجی با کاتالیست این شرکت به بیش از ۷۰درصد خواهد رسید و این افتخاری بزرگ برای یک حرکت فراگیر مبتنی بر دانش است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.