سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمدید دو ساعته مهلت رای‌گیری در افغانستان

کمیسیون انتخابات افغانستان مهلت رای‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را دو ساعت تمدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که قرار بود مهلت رای گیری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، ساعت پانزده امروز به وقت محلی پایان یابد، کمیسیون انتخابات این مهلت را تا ساعت هفده به وقت محلی تمدید کرد.

در همین حال، حملات امروز به مراکز رای گیری در افغانستان ۳ کشته و ۴۲ برجای گذاشت. در حملات مسلحانه به مراکز رای گیری یک زن در استان کنر و یک زن و یک کودک در استان ارزگانجان جان باختند و ۴۲ نفر در استان‌های قندهار، ارزگان، کنر، ننگرهار و جلال آباد زخمی شدند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ساعت ۷ صبح امروز شنبه به وقت محلی آغاز شد. این انتخابات در حدود ۵ هزار مرکز رای گیری و با ۳۰ سی هزار شعبه اخذ رای برگزار می‌شود. از مجموع ۵ هزار مرکز رای گیری، یک هزار و ۵۰۰ مرکز در معرض تهدید‌های امنیتی قرار دارد.

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده نزدیک به ۴۵۰ مرکز دیگر هم به دلیل مشکلات امنیتی باز نخواهد شد. نه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نام نویسی کرده اند که یک سوم از آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

طالبان همانند گذشته تهدید کرده که در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اهداف انتخاباتی را مورد حمله قرار می‌دهد، این گروه از مردم افغانستان خواسته در روز انتخابات در خانه‌های خود بمانند و به پای صندوق‌های رای نروند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.