سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش:

برای تثبیت اشتغال فرهنگیان تلاش می کنیم/ آموزش و پرورش فراگیرترین رسانه کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت : از هیچ کوششی برای بهتر شدن وضعیت معلمان فروگذار نمی‌کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح همزمان ۷۲ مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که امروز (ششم مهر) در مدرسه "برکت" شهرستان ثلاث باباجانی برگزار شد، از آموزش و پرورش به عنوان فراگیرترین رسانه کشور یاد کرد که با تمام ایران در پیوند است و هیچ رسانه دیگری چنین ظرفیتی را در کشور ندارد.

او گفت : آموزش و پرورش می‌تواند دانش آموزان و سایر اقشار جامعه را در برابر آسیب‌های مختلف توانمند کرده و زندگی شیرین‌تری را برای آن‌ها رقم بزند.

حاجی‌میرزایی از معلمان نیز به عنوان اصلی‌ترین رکن آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: شغل این قشر از شریف‌ترین مشاغل هستی است و معلمان حق بزرگی بر گردن جامعه دارند.

او با بیان اینکه جامعه هم اعتماد ویژه‌ای به معلمان دارد، گفت: از همین رو معلمین نیز باید اهتمام خاصی به امر تعلیم و تربیت داشته باشند.


بیشتر بخوانید: طرح رتبه‌بندی معلمان به کجا رسید/ تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت مطالبات فرهنگیان چه می شود؟ 


وزیر آموزش و پرورش افزود: ما هم برای تثبیت اشتغال فرهنگیان و خصوصا معلمین غیربومی تلاش می‌کنیم و از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم تا وضع این قشر روز به روز بهتر شود.

حاجی‌میرزایی افزود: معلمان باید جایگاه ویژه‌ای در جامعه داشته باشند و همه باید برای ایجاد این جایگاه تلاش کنیم.

او از اهمیت نقش مدرسه در زندگی دانش آموزان هم یاد کرد و با بیان اینکه زندگی در مدرسه شکل می‌گیرد، افزود: مدرسه کانون یادگیری دانش آموزان است.

 وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در کنار تعلیم و تربیت، در مدرسه یاد می‌گیرند که نسبت به آلام جامعه نیز حساس باشند.

حاجی‌میرزایی گریزی هم به دوران دفاع مقدس زد و رمز پیروی جمهوری اسلامی ایران در این دوران را وجود روحیه و حس مسئولیت‌پذیری و همدلی دانست.

او با بیان اینکه امروز هم عزت و اقتدار ایران در برابر هجمه دشمنان از طریق همین روحیه مسئولیت‌پذیری و همدلی حفظ شده، گفت: آموزش و پرورش هم وظیفه دارد این روحیه را بین دانش آموزان نهادینه کند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان از بازسازی مدارس مناطق زلزله زده کرمانشاه هم یاد کرد و از افزایش هفت دهم متری سرانه فضای آموزشی این استان بعد از زلزله خبر داد.

حاجی‌میرزایی با اشاره به تخریب ۷۸ مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: اینکه امروز شاهد احداث ۱۹۰ مدرسه در این مناطق هستیم بیانگر حس مسئولیت پذیری و همدلی خیرین است .

انتهای پیام/د

افتتاح همزمان ۷۲ مدرسه در مناطق زلزله زده

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.