سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی؛

نابرابری منابع و مصارف دراستان کرمان

پور ابراهیمی گفت: وضعیت منابع و مصارف استان کرمان همخوانی ندارد و باید گزارش کاملی در این زمینه ارائه و در سرجمع سپرده ها، برای ارائه تسهیلات تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای معادن استان کرمان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و شورای معادن پیگیری‌های زیادی در زمینه انتقال حساب شرکت‌های بزرگ به استان داشته اند که براساس آخرین گزارشات، شرکت‌ها بخشی از کار را به خوبی انجام داده اند.

او افزود: براساس گزارشی که در سفر رییس کل بانک مرکزی به کرمان ارائه شد، عددی که بابت میزان سپرده و تسهیلات است قبلا ۱۲۰ درصد میزان اخذ تسهیلات نسبت به سپرده بوده و اکنون به ۷۶ درصد رسیده که کاهش پیدا کرده و این اصلا قابل قبول نیست.

پور ابراهیمی تصریح کرد: وضعیت منابع و مصارف استان همخوانی ندارد و در صورتی که منابع شرکت‌ها درصدی به استان آمده، باید گزارش کاملی در این زمینه ارائه و در سرجمع سپرده ها، برای ارائه تسهیلات تکلیف شود.

محمدجواد فدایی استاندار کرمان هم در این جلسه با انتقاد از تصمیمات نادرست و غیرکارشناسی گفت: شورای معادن به روزمرگی افتاده و کمتر به مباحث توسعه‌ای معادن و برنامه ریزی پرداخته می‌شود.

فدایی افزود:با اشاره به لزوم جایگزینی پروانه معادنی که بهره برداری نمی‌شود، افزود: آینده روشنی برای توسعه معادن در استان معدنی کرمان نداریم. نمی‌شود محدوده‌های معدنی را بلاتکلیف بگذاریم و اقدام نکردن در این زمینه قابل توجیه نیست.

او تصریح کرد: باید برنامه اساسی برای معادن استان داشته باشیم. با ادامه روند کنونی، تا دو سال دیگر نیز به جایی نمی‌رسیم.

استاندار کرمان بیان داشت: استان پهناور کرمان از دیرباز به بهشت معادن ایران شهرت یافته است و بدون تردید معادن یکی از قابلیت‌های اقتصادی استان به شمار می‌رود.

معادن مس در رفسنجان و شهربابک؛ ذغالسنگ در زرند، کوهبنان و راور؛ سنگ آهن در سیرجان و زرند؛ کرومیت در اسفندقه، فاریاب و صوغان و تیتانیوم در جنوب استان و معادن شناسایی شده در شرق باعث انقلابی بزرگ در زمینه اشتغال استان کرمان خواهد بود.

در این جلسه درباره محدوده معدنی واقع در اراضی پادگان قاسم آباد (هوانیروز) کرمان، معافیت حقوق دولتی مجری طرح آزادراه سیرجان – شهربابک تصمیم گیری شد.

همچنین در این جلسه مصوب شد نیم واحد درصد از کل فروش معادن و صنایع معدنی آلاینده به استان اختصاص یابد.
انتهای پیام/ی

آینده مبهم معادن در بهشت معادن ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.