سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاظمی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

تأخیر و عدم پرداخت خسارت کشاورزان سیل زده لرستان/ تذکر به وزیر نیرو برای عدم لایروبی رودخانه کشکان

نماینده پلدختر گفت: وزارت جهاد کشاورزی پرداخت خسارات ناشی از سیل را با تأخیر اجرا می‌کند و در بعضی موارد اصلا پرداختی صورت نگرفته است.


سید حمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر و معمولان استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح و بررسی اقدام‌های صورت گرفته پس از وقوع سیل در حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: ساختمان‌های سیل زده به دو بخش تخریبی و تعمیری تقسیم می‌شوند که مشکل ساکنان قسمت تعمیری به جز موارد جزئی کاملا حل شده است.

او با بیان اینکه سیل زدگان بخش تخریبی حدود ۲۰ درصد را شامل می‌شوند، ادامه داد: مشکلات این دسته حل نشده و ساخت‌و‌سازشان در حال اجراست که تلاش می‌کنیم تا به هر شکلی مسئولان مربوط را تحت فشار قرار دهیم تا مشکل اسکان و زندگی مردم بخش‌های تخریب شده ساماندهی کنند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان درباره وضع مدارس و حضور دانش‌آموزان تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد مدرسه‌ها از سیل آسیب دیدند که بیشترشان تعمیری بوده و بازسازی این واحد‌ها تکمیل شده است، اما متأسفانه موضوع مدرسه‌های تخریبی حل نشده و مشکلات مناطق روستایی با قرار دادن کانکس برای دانش‌آموزان به طور موقت حل شده است؛ در این راستا گروه‌ها و خیران جهت ساخت واحد‌های آموزشی کمک رسانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  زمین‌های کشاورزی سیل زدگان خوزستان همچنان زیر آب/ وزارت راه و شهرسازی در ساخت راه‌ها ضعیف عمل کرده است

کاظمی با بیان اینکه نوسازی مدرسه‌ها چند ماه به طول می‌انجامد، گفت: با قرار دادن شیفت‌های اضافی برای مدرسه‌های دیگر، همه دانش‌اموزان به مدرسه می‌روند.

او مشکل اصلی مناطق سیل زده را مسئله کشاورزی دانست و یادآور شد: با وجود ارزیابی‌ها، وزارت جهاد کشاورزی پرداخت خسارات ناشی از سیل را با تأخیر اجرا می‌کند و در بعضی موارد اصلا پرداختی صورت نگرفته است. موانعی مانند رسم نقشه هوایی زمین‌ها که بخشی از آن‌ها در بستر رودخانه‌ها رفته است، از موانع زمان‌بر در پیش رفتن کار کشاورزان به شمار می‌رود.

کاظمی با تأکید بر اینکه منبع درآمد و امرار معاش مردم و کشاورزان با گذشت نزدیک به ۶ ماه از وقوع سیل با مشکل مواجه شده است، افزود: سیلاب، ابزار و ملزومات پمپاژ آب، لوله خط انتقال آن و ترانس برق را برده و وجهی برای این موضوع پرداخت نشده و این مسئله مانع کشت سال بعدی است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در پاسخ به اینکه چرا با شروع فصل بارش، هنوز بعضی مناطق در حوزه حرکت آب ایمن سازی نشده‌اند، خبر داد: به دلیل عدم ایجاد سریع دیواره‌های حفاظتی و ساحلی برای مناطق پلدختر، معمولان و روستا‌های حاشیه‌ای و همچنین لایروبی نشدن رودخانه کشکان، تذکری برای وزیر نیرو نوشته‌ام که در صحن علنی قرائت خواهد شد.

او تصریح کرد: کارشناسان بر خلاف نگرانی از سرعت کار، کیفیت ساخت سازه‌های عمرانی را پذیرفته‌اند و در تذکر دیگری به وزیر راه و شهرسازی یادآور شده‌ام که جاده‌های اضطراری وصل شده با تکرار بارندگی‌ها قطع خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۷:۰۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
آنچه که در فروردین 1398 در مازندران - لرستان - اهواز شاهد آن بودیم همه و همه مربوط به اهمال های مدیریتی و سوء مدیریتها بود.......در سالی که گذشت غافلگیر شدیم اما امسال که هنوز بارشها آغاز نشده امسال که هنوز روان آبها و سیلابهای خلق الساعه حرکت نکرده اند تا خرابی ببار بیاید.............
چرا؟ همیشه مسئولان و مدیران باصطلاح مبارزه با بحران همان لحظه که بارشها سنگین و مداوم میشود آستین بالا میزنند و با ژست سیاسی شروع به پیگیری مستمر میکنند؟؟ و مرتب مقابل چشم دوربینها و اصحاب رسانه های دیداری و شنیداری و نوشتاری خود را موجه و پیگیر ماجرا نشان میدهند؟؟
چرا؟؟ هیچ وقت قبل از وقوع اینگونه حوادث جلوتر اقدامات لازم را پیش بینی و هدایت نمی کنند؟؟
چرا؟؟ قبل از وقوع برای جلوگیری از صدمات ناشی از اینگونه حوادث امکانات استان های معین را برای حل معضلات باقیمانده با همدیگر همآهنگ نمی کنند؟؟ تا قبل از وقوع از آسیبها و صدمات مالی و جانی و اموالی جلوگیری شود؟؟ چرا؟؟ پس از اینکه کلی آسیب وارد میشود تازه بازار داغ بحث و گفتگو و کارشناسی های متعدد و گوناگون از طریق رسانه ها فعال میشود؟؟
قبل از اینگونه حوادث چرا؟ هیچ خبری نیست؟؟
چرا؟ هر ساله هم برای ملت و هم برای بودجه دولت باعث ضرر و زیان میشوند؟؟؟داخل هیئت دولت و یا زیر شاخه های هیئت دولت چه کسی دشمن مال و جان و اموال و بودجه کشوری است؟؟
آیا؟؟ از خود نپرسیم 40سال از عمر انقلاب گذشت اگر از حوادثی که بر سرمان از گذشته تا حال میخواستیم تجربه کسب کنیم تا الآن باید به40راهکار اساسی از جلوگیری و پیش بینی موثر رسیده بودیم؟؟ که هم ملت به آسایش نسبی میرسید و هم بودجه دولتی صرف جبران ضررها نمی شد؟؟؟؟؟؟راستی به حقیقت چه کسی مقصر است؟ چرا؟؟ هیچ وقت کسی پیگیر و هیچکس پاسخگو نیست؟؟ چرا؟؟؟؟..........آیا نمیشود از همین الآن در موقعیتهای رسک خطراقدام به حفر چاههای عمیق و نیمه عمیق کرد و با هدایت از طریق کانالهای رو زمینی و زیر زمینی تمام این آبها را به سفره های زیر زمینی خشک شده هدایت کرد؟ آیا در مسیر ریسکهای خطر نمیشود ایجاد دریاچه های مصنوعی و یا سیل بندهای با هسته خاکی ایجاد کرد؟ میگویند لایروبی گران تمام میشود و هزینه داشته و زمانبر است آیا نمیشود از همین الآن تمام کارهای خلق الساعه و با زمان بسیار کوتاهی را که سپاه پاسداران در اوج مصیبت انجام داد از هم اکنون که بارشها آغاز نشده با مدیریت جهادی انجام داد؟؟ به والله قسم اگر مسئولان راضی به این امر بشوند که صندلی مدیریت اتاقشان را ترک کنند و همراه زیردستان مجموعه خود اقدامات لازم را انجام بدهند نه ملت ضرر میکنند و نه دولت از بودجه کشور صرف هزینه کرد مافات غفلتها و اهمال ها را میکند؟؟ اگر چه میدانیم باز هم هیچکس به این نوع تذکرات پشیزی اهمیت نمیدهد ولی نوشتیم تا ..........