سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلنگ زنی سد خاکی شهید سامانیان در شهرستان بن

کلنگ احداث سد خاکی شهید سامانیان در حوضه آبخیز کرسنگ از توابع شهرستان بن به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، همزمان با هفته دفاع مقدس، کلنگ احداث سد خاکی شهید سامانیان با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری و فرماندار شهرستان بن در حوضه آبخیز کرسنگ از توابع شهرستان بن به زمین زده شد.

علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: این سد خاکی با دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و ۵۵۰ میلیون ریال آورده مردمی و با مشارکت جوامع محلی احداث می‌شود.

او افزود: این سد با ارتفاع ۴ متر و طول تاج ۴۵ متر و حجم مخزن ۵۰ هزار متر مکعب احداث می‌شود که بر اثر بارش‌ها در طول سال، ۴ برابرظرفیت خود معادل ۲۰۰ هزار مترمکعب آب را به زیرزمین نفوذ خواهد داد و منجر به تغذیه سفره‌های زیرزمینی و افزایش سطح آب چاه‌ها و قنوات خواهد شد.

محمدی مقدم اضافه کرد:علاوه بر اقدامات مکانیکی و احداث سد، اجرای عملیات بیولوژیکی از قبیل حفظ، احیا و توسعه گونه‌های مرتعی منجر به رویش پوشش گیاهی مطلوب در حوضه کرسنگ گردیده که این منطقه را از مرتع فقیر به مرتع درجه یک تبدیل کرده است.

او با بیان اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌های منابع طبیعی اعم از بیولوژیک، بیومکانیک و مکانیک با مشارکت مردم در حال اجرا است ادامه داد: ایجاد پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل رسوب، تغذیه سفر‌های زیرزمینی و رونق اشتغال و تولید و بهبود معیشت مردم از مهمترین اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری هستند.

بن از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن شهر بن در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

سد خاکی شهید سامانیان در حوضه آبخیز کرسنگ احداث می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.