سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال تجهیزات ورزشی و بهداشتی به ۵۰۰ مدرسه در فارس

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: نزدیک به دو میلیارد تومان تجهیزات ورزشی و بهداشتی در قالب کاروان مهر با نشاط برای بیش از ۵۰۰ مدرسه در سراسر فارس ارسال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد علی قهرمانی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در مراسم اعزام کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی برای مدراس فارس، گفت: برای شاداب سازی و سلامت دانش آموزان و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها در مدرسه، غیر از نیروی ماهر، تجهیزات ورزشی استاندارد نیز مورد نیاز است.

او، اجرای درس تربیت بدنی را از عوامل سلامت بخش جسمی و روحی به دانش آموزان دانست و گفت: اجرای این درس می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سلامت ساختار قامتی دانش آموران کمک کند.

 قهرمانی با اشاره به اینکه کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی ظرف دو سال گذشته با قدرت در سراسر کشور برگزار شده گفت: تجهیزات ورزشی و بهداشتی امروز به سراسر استان فارس ارسال می‌شود و رقمی که برای آن در نظر گرفته شده نزدیک به دو میلیارد تومان است و قرار است در تمام ادارات استان به تعداد ۵۹ منطقه ارسال و بین بیش از ۵۰۰ مدرسه توزیع شود.

او یادآور شد: مدراس تحت پوشش این طرح بیشتر شامل مدارس محروم و شبانه روزی‌ها و همچنین مدارس کم برخوردار، بویژه مدارس دخترانه است که در قالب این کمک‌ها بیش از ۴۰ قلم کالا‌های ورزشی و تجهیزات آموزشی و بهداشتی به ۵۹ منطقه آموزشی در فارس ارسال شد.

رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: خوشبختانه امسال برای دومین سال متوالی کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی با شعار مهر بانشاط برای مدار س سراسر استان ارسال شد.

آیت اله دهقان با اشاره به آمار‌های نگران‌کننده در مورد چاقی و اضافه وزن و نارسایی‌های ساختار قامتی در دانش آموزان گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه ما کم تحرکی افراد جامعه وخصوصا دانش آموزان است.

او گفت: از آنجا که دانش آموزان مدارس شبانه روزی اکثر اوقاتشان در خوابگاه هستند و به دلیل محدودیت فضا نسبت به سایر دانش آموزان فعالیت و تحرک کمتری دارند، لذا این امکانات ورزشی برای اولین بار جهت مدارس شبانه روزی با اولویت دختران تهیه شده است.

دهقان افزود: امکانات ورزشی شامل میز پنگ پنگ، فوتبال دستی، انواع و اقسام تور، توپ، انواع حلقه و امکانات بهداشتی شامل جعبه کمک‌های اولیه، پک بهداشتی، صابون، مایع دستشویی، شامپو، صابون و مسواک و خمیردندان است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس گفت: در قالب این کاروان بیش از ۳ هزار پک بهداشتی شامل پد بهداشتی، مسواک، خمیر دندان صابون شامپو و... برای ۳ هزار دانش آموز دختر مدارس شبانه روزی استان ارسال شد.

محمد علی زارعی افزود: علاوه بر موارد یاد شده، یک هزار جعبه کمک‌های اولیه نیز به همراه ملزومات آن برای ۵۹ منطقه در فارس ارسال شده است.
انتهای پیام/م

اعزام کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی برای مدراس فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.